הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

בצלם

פתיחה: 10.1.19 בשעה 20:00 - נעילה: 6.2.19

אמן: זהבה אדלסבורג, יעקב אלוני, מאיה כהן לוי, דפנה פריד, רני פרדס
אוצרות: גבי יאיר ובתיה רוזנק

"ויאמר אלהים נעשה אדם בצלמנו כדמותנו.. ויברא את האדם בצלמו, בצלם אלהים ברא אותו, זכר ונקבה ברא אותם" (בראשית א)

להיות בצלמו של מישהו משמעותו להיות עם דמיון ממשי מזוהה אליו, דמיון צורני, העתק  או צילום. להיות בעל תכונות, מאוויים, ערכים, כישורים וחסרונות דומים. להיכנס למצב תודעתי של להיות בצלם משמעו לתת את הדעת על נושאים מתחום אמונה דתית, פילוסופיה, תרבות, מדע וחברה, ולעסוק בשאלות קיומיות אישיות כמו: מה מקומי או ייעודי בעולם? מה ירשתי גנטית?היחס בין השפעות לעומת חופש בחירה או נטיות לב. איזה צל אני מטיל על הבאים אחרי?

העבודות בתערוכה מתייחסות למונח צלם כאובייקט, מוצר סופי – דמות אל, צלמית או אליל תוך חקירה של המרכיבים הפנימים והתהליכים שהובילו את עשייתם. היצירות מדבררות זיכרון, חיפוש וחלימה. יצירות כי נדמה שהן "מחפשות את צלמן".

התערוכה שתפתח בגלריה ביתא ביום חמישי 10.1.2019 היא השלישית בסדרת התערוכות בצל (הוצגה בגלריה כורש)/ בצל-אל (הוצגה בגלריה אגריפס 12) / בצלם, ובמידה רבה ממשיכה את קודמותיה.

אירועים בתערוכה:

  • שיח גלריה – יום ראשון, 3.2.2019, בשעה 20:00

 

Top

גלריה ביתא

ביתא ירושלים הוא מרכז רב-תחומי לתרבות, אמנות חזותית ומלאכות יד המופעל על ידי עיריית ירושלים ופועל בשיתוף פעולה עם התושבים. המרכז הוקם בשנת 2014 בתוך הבניין ההיסטורי המשופץ של בתי סיידוף ברחוב יפו 155 בירושלים בסמוך אל שוק מחנה יהודה.
לאתר הבית
יפו 155, ירושלים
02-595-3346
beitagallery@gmail.com
א'-ה' 9.00-17.00, ו' בתיאום מראש
תחנת "שוק מחנה יהודה" ברכבת הקלה
X