הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

Thank you for your visit

פתיחה: 31.12.18 - נעילה: 11.2.19

אמן: דורון עובד
אוצרות: סאלי הפטל נוה

ב-"Thank You for Your Visit", תערוכת יחיד מאת דורון עובד, כורכת האמנית יחד מערך דימויים שצילמה בשנתיים האחרונות באתרים שונים בארץ ובעולם. זהו אינדקס חזותי עשיר הכולל עשרות דימויים – אם בסטילס ואם בווידאו – המאורגנים ללא כל היררכיה, כרונולוגיה או תחביר ליניארי. הדימויים, הפרושים על פני קירות הגלריה במגוון של פורמטים, מתלכדים לכדי יומן מסע חזותי פרום-קצוות, תלוש מציר הזמן ואישי ביותר.

תצלומיה של דורון מתמקדים לרוב במוכר, בשגור ובזניח, כאילו ביקשו לתעד את הפשטות ואת היופי הטמונים בצדדים היומיומיים והבנאליים שבקיום האנושי. אך הם אינם מסתפקים רק בזה. מושאי התצלומים של דורון – ביניהם שני כיסאות נוח זנוחים בגינה של בית; מעמד תכשיטים הנבלע בחלון ראווה שהתייתם מסחורתו; כריכת ספר בלויה שנזרקה לצד המדרכה; מתקן תעשייתי של סבון נוזלי, חלוד ודולף, על קיר בשירותים ציבוריים – בהיותם ביטויים זניחים, אגביים וחסרי זוהר, מגיחים בעולמינו בשנית דרך עיניה של עובד, כמבקשים להנציח את שבריריות הרגע, את הזמני והעראי, את שעתיד להיעלם.

עובד מכוננת על-פי רוב תצלומי snap-shot (תצלומי בזק) – אקראיים ובלתי-מחויבים לכאורה, כאלה המתהווים מתוך מפגש ספונטני ומזדמן עם המציאות, תולדה של שוטטות במרחב ובזמן. עם זאת, הם מקיימים בתוכם מימד אינטימי, כמעט אישי. עובד עוטה על הדימויים שכבה דקה של מלנכוליה, המטעינה אותם בכמיהה וגעגוע. הדימויים שהיא מחוללת – פואטיים ומעוררי ערגה וכיסופים – פונים אל הצופה כממתיקי סוד, פתייניים, כמבקשים להזדחל פנימה ולקבע את עצמם בתודעה כעדים עיקשים – שרידים של רוח זמן, זיכרון של זיכרון, ובאותה מידה – מבטה של דורון הוא גם מבט משחרר, מתוך זה שהוא מדגיש במודע את המרחק שבין המציאות הממשית-קונקרטית לאופן ההתייחסות אליה – מרווח המאפשר הזדחלות אל מחוזות הפנטזיה, שם עשויים הבנאלי וחסר-החשיבות לשאת הבטחה למשהו טוב יותר.

 

The Best Of Life, 2018

Top

וילה גלריה לאמנות עכשווית מכללת אמונה

לאתר הבית
דרך בית לחם 104
02-6733767
vilaomanut@gmail.com
א'-ה' 11:00-18:00
74, 75, 71 ,72
X