הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

קדחת חפירות

פתיחה: 24.1.19 בשעה 19:30

אמן: אברהם אילת
אוצרות: דן אורימיאן

30 במאי 1972, יום שלישי.
אברהם אילת, חבר קיבוץ שמיר, מציב מצלמת 16 מ"מ בפינת חדר האוכל.
הוא מתמקם ומצלם כל הערב, לחיצה כל שתי שניות. ערב שגרתי, טקס קיבוצי מוכר. הדמויות ממלאות את חלל חדר האוכל בהדרגה, שולחן אחרי שולחן.
תנועה קדחתנית נרשמת. כולם מתקבצים סביב הטלוויזיה היחידה בקיבוץ, מצטופפים לגלות חדשות מסעירות מנמל התעופה בלוד – ידיעות ראשונות על פיגוע קטלני.
תצלומי בזק אחרונים. מקרין הסרטים של הקיבוץ ממקם את מסרטת הסלילים הגדולה במרכז האולם לקראת ההקרנה המסורתית של ליל שלישי. ההתקהלות סביב מסך הטלוויזיה מתפזרת. תכף יתחיל הסרט.

קדחת חפירות, תערוכת היחיד של האמן אברהם אילת בגלריית הקוביה, מאגדת עבודות מתקופות שונות, משנות ה-60 ועד היום: רישומים, צילומים, קולאז'ים ווידיאו. הצבתן יחד בחלל התערוכה חושפת ציר רעיוני ביקורתי, ומבט נוקב של האמן על טבע האדם וחולשותיו: כשהוא מובל וכנוע – ובאותה מידה ניזון מתאוות כוח וכיבוש. האדם מצטייר כמי שאחזה בו הקדחת, האובססיה. החפירה מצטיירת כפעולה קדחתנית של התגוננות, התחפרות. במלחמת החפירות העצמי הופך בלתי-מזוהה, וגם האויב אינו נראה.

 

מופע פתיחה: 20:30 – הימים הבטוחים // דניאל קיצ'לס

 

Top

הקוביה

בית הספר הקובייה הוקם בשנת 1980 בשכונת מורשה בירושלים. לאחרונה עבר המוסד למשכנו החדש בעמק המצלבה, בביתה המיתולוגי של הפרימה בלרינה הראשונה- רינה ניקובה. הקוביה מהווה מודל למוסד אמנות יחיד מסוגו בארץ, הנותן מענה לצורך אמיתי וכנה וקורא לחזרה לעשייה אמנותית, ערכית ואישית. מקום הנותן אפשרות ייחודית להשמיע ולבטא את הקול האישי והייחודי של כל אחת ואחד.

לאתר הבית
יהושע יבין 13, עמק המצלבה, ניות
02-5456222
hacubia@jerusalem.muni.il
א-ה 9:00-17:00 ו' בתיאום מראש
15,17,19, 22, 32
הצג מפה גדולה יותר
X