הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

בדרכו של הקו

פתיחה: 23.11.19 - נעילה: 05.03.20

אמן: תערוכה קבוצתית
אוצרות: אירנה גורדון

אמנים משתתפים: עירן ששון, מאיה כהן לוי, אבישי פלטק ונאוה פרנקל, אריה ברקוביץ, אנה דן, אמיר תומשוב, אשחר חנוך קליינגבייל, יעל יודקוביק, עמיר רוזנברג, מלאכי סגן-כהן, מאיה ז"ק, ואניה שאוב, משה רואס, אתי אברג'ל, טליה קינן, שושנה צ'חנובסקי, נלי אגסי, יהושע נוישטיין

רישום הוא פעולה אמנותית, המרחפת בין קיבוע הנִראה לבין שחרורו, בין הקו הנוכח לבין אפשרות היעלמותו. עבודותיהם של תשעה עשר האמנים, המציגים בסדנת ההדפס ירושלים במסגרת הביאנלה השביעית לרישום, מאפשרות בחינה של מדיום הרישום במעברים שבין הנכחה לעקבה, ובין הנייר או הבד לבין החלל הפיזי או הווירטואלי. הן מזמנות את הבנת הרישום כתשתית האמנות במרחב הדו-ממדי והתלת-ממדי גם יחד. הן חוקרות את התודעה של הרישום ושל הקו המרכיב אותו: את היותו של הרישום טהרני ופרפורמטיבי, ובה בעת – דימוי, ייצוג ונרטיב.

מדיום ההדפס נסמך על רישום; הוא משהה אותו, מפרק ומרכיב מחדש, מטביע, מעצים ומרחיב אותו בטכניקות שונות. בהדפס עובר הרישום תמורה מדו-ממד לתלת-ממד מעצם ההעברה מהשבלונה אל הנייר או למשטח אחר. השבלונה, בין שהיא לוח מתכת, בלוק עץ או רשת, מגלמת את הממד הפיסולי וקושרת בין דו-ממד לתלת-ממד.

מִקבץ העבודות המוצג בסדנה מקיף מדיומים שונים: פיסול, מיצב, צילום, וידיאו והדפס. חלקן נושאות בחובן תכונות ומרכיבים של הרישום, היכולים להיקשר להדפס, כמו תבניות ושיבושן, יצירת סריג ופרימתו, היחס בין ריבוי ושכפול למקור. מעל לכול, העבודות הולכות בדרכו של מדיום ההדפס, הזוכר, משמר ומעמיק את עצם פעולת הרישום, ובה בשעה תובע מן האמן/נית לתהות על טיבה.

אבישי פלטק ונאוה פרנקל
Top

סדנת ההדפס ירושלים

הסדנה נוסדה בשנת 1974 על ידי אריק קילמניק - זוכה פרס הקרן לירושלים לכבוד טדי קולק לשנת 2001, כמוסד ללא כוונת רווח. החל משנת 1977 שוכנת הסדנה במבנה ציורי מהתקופה העותומאנית הממוקם בשכונת מורשה על קו התפר שבין מזרח העיר למערבה. חזונה של הסדנה היה ועודנו להוות בית לאמנים ולעשייה אמנותית בירושלים אשר ישלב שימור טכניקות מסורתיות לצד פיתוחן של טכנולוגיות חדישות, ויהווה בכך המשך ישיר למסורת המפוארת של ההדפס העברי בירושלים ובארץ ישראל.

לאתר הבית
שבטי ישראל 38
02-6288614
Jprint74@gmail.com
א'-ה' 08:00-15:00, ו' 10:00-12:00 בתיאום מראש
17, 18, 19, 66
הצג מפה גדולה יותר
X