הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

מורי ורבי

פתיחה: 20.12.20 - נעילה: 14.4.21

אמן: צבי טולקובסקי, ישראל רבינוביץ'
אוצרות: נאוה ט' ברזני

צבי טולקובסקי היה מורהו של ישראל רבינוביץ בשנים 1980 ו-1981 בבצלאל. היום שני האמנים משמשים מורים והדיאלוג ההדדי – בין המורה לבין התלמיד – הוא הערך העליון שמנחה אותם.

 

מורי ורבי מלקטת קורפוס מהעבודות ומהאוספים של השניים, המייצגים את השיח העוצמתי ביניהם מאז. העבודות נפגשות בצמתי המורה והתלמיד, העבר וההווה, המבט החוצה והאיסוף פנימה. זירת ההתרחשות נעה בתוך מסה מילולית-חזותית של תגובות ערות ומתעוררות באסמבלאז'ים, בקולאז'ים, בגזרי עיתונים בכל השפות, בציור על טפסי לוטו ועל דפיהן של מחברות נושנות.

 

המפגש בין העבודות רווי בדיאלוג מיידי, אולי אקראי, אסוציאטיבי-אינטואיטיבי ובמגע בין מטענן של מילים לצורות. בחלל כמו מרחפים להם כלי נשק, דיוקנאות, רפרודוקציות, אטלסים, אנציקלופדיות, מיקי מאוס, שחקני קולנוע, פוליטיקאים, כתמים, משפטים, שירה, שיר השירים, דברי תפילה, כתובות אש, הדפסים עם הגשם, עם השמש, עם החלודה, כל אלה מייצגים מענה לנעשה בעולם.

 

Top

הגלריה לאמנות במכללה לחינוך על שם דוד ילין

ככל שהדינמיקה בחברה הישראלית הופכת ליותר ויותר רב-תרבותית ומסוכסכת, כך הולך ומתחזק מעמדה של האמנות כערוץ משמעותי להבעה עצמית, לפרשנות ולביקורת חברתית. הגלריה לאמנות במכללה ע"ש דוד ילין מציגה אמנות ישראלית-מקומית שבוחנת נושאי ליבה מהותיים בחברה ובתרבות, משקפת אותם ומציבה מראה לעיני המתבונן. כגלריה שמצויה בתחומיה של מכללה לחינוך, היא פועלת מתוך גישה דינמית המשלבת בחינה מתמדת ושיקוף של נושאים חברתיים-תרבותיים המשפיעים על האמנות ולהיפך. חלל הגלריה, שמשמש גם את הסטודנטים שבאים בשעריה של המכללה, מהווה פלטפורמה דינמית למחקר, לחשיבה ולנקודת מפגש בין דעות, תרבויות, מסורות ועוד.
לאתר הבית
מעגל בית המדרש 7, בית הכרם, ירושלים
02-6587525
navatbarazani@gmail.com
א'- ה' 18:00-10:00
א', 16, 21, 33, 50
תחנת החלוץ
X