הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

זז

פתיחה: 2.6.21 - נעילה: 27.8.21

אמן: קובי ווגמן
אוצרות: ד"ר אלעד ירון

"זז", תערוכת היחיד של האמן ובמאי האנימציה קובי ווגמן, היא התערוכה השנייה להפתח בחלל הגלריה החדש של המפעל.
לאחר מות אביו, קובי התחיל בעיבוד של חוויות חייו בתוך עולם שיצר, שבמרכזו דימוי של בית. במשך שבע שנים, עד היום, עובר הדימוי אינספור מהפכים. הבית תחילה מוצף, ובהמשך פולש אליו טבע. בעבודות מאוחרות יותר גם פנים הבית, על רהיטיו וקירותיו, מתחיל לזוז. התערוכה מורכבת מחמש תחנות בחייו של ווגמן, במהלכן הוא מעבד את הדימוי הראשוני לאורך תהליך שמתחיל באֵבל, אך מתמקד בפריצה של הרצון לבחור בחיים, לנוע קדימה ולבנות.
כל אחת מהתחנות בתערוכה מאופיינת בשימוש במדיום אחר. הדימוי הפותח את התערוכה הוא סקיצה שווגמן צייר במחברת בזמן שליווה את אביו לטיפול השתלת כבד בניו אורלינס.
שנתיים לאחר מכן אביו נפטר. בעקבות כך יצר ווגמן את עבודת הוידאו "Common Ground", בה הוא בנה בתים מיניאטוריים בשחור לבן והרס אותם; שנה לאחר מכן הפך את הדימוי לפסל מלא צבע בו טבע נשפך ומתפרץ לכל עבר מן הבית הנטוש; לאורך שנת 2020 שהה ווגמן בחלל הנטוש של "המפעל", ויצר קולאז'ים צילומיים של פנים החלל, נוזלי ובתנועה; בחלל התערוכה האחרון מוצג סרט האנימציה האישי הראשון שיצר מאז תהליך האֵבל.
קובי ווגמן הוא אמן ירושלמי יליד ריגה 1986. פועל בגבול שבין אומנות חזותית, אנימציית סטופ־מושן ומיצב. בוגר ומרצה במחלקה לאמנויות המסך בבצלאל. ווגמן החל את דרכו כאמן רחוב ובשנים האחרונות פרץ לעולם האמנות הגבוהה. את עבודותיו ניתן לראות ברחוב, בתערוכות, מוזיאונים ופסטיבלי אמנות בארץ ובעולם.
Top

המפעל

לאתר הבית
רחוב המערביים 3
contact@hamiffal.com
א-ה 11:00-17:00
13, 19א, 38, 104, 105, 108, 115, 284, 387, 480
X