הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

עיניים בגב

פתיחה: 5.6.21 - נעילה: 31.7.21

אמן: נועה פרידלנד
אוצרות: אורן אליאב

ציוריה של נועה פרידלנד נוצרו בתקופה שבה הזמן עמד מלכת. אנשים הסתתרו בבתיהם מפני המגפה שבחוץ. פרידלנד, מורה במקצועה, שבה בין הסגרים לבית הספר שבו היא מלמדת, ומציירת את הכיתות, את המבואות, את החצר ואת התקרה, במבט המתבונן בחללי השגרה המוכרים ומוצא אותם זרים, מחוץ לזמן. “עיניים בגב”, ביטוי שחוק, הנזרק מפעם לפעם לחלל הכיתה, מקבל תפנית מול ציוריה של פרידלנד. מה רואה מורה-ציירת, שיש לה “עיניים בגב”? כשפרידלנד, המורה-ציירת, מפנה את מבטה, היא פוגשת את מה שאין, מצביעה על מה שחסר.

עתה, עם שוך המגפה, אנו מתבוננים בציורים אלה במעין נוסטלגיה מוזרה; מציאות חיינו לפני חודשים ספורים בלבד. מצב שחשנו כי יימשך לנצח, מתפרק כעת בציוריה של פרידלנד לרסיסי זיכרון, לפיסות חלום אפור.

נועה פרידלנד, צומח דומם ,2021, שמן על עץ, 70X90, צילום: מקסים גולובנוב

Top

בית האמנים ירושלים

בית האמנים בירושלים שוכן בבניין היסטורי ששימש בתחילת המאה העשרים את "בצלאל – בית-מדרש למלאכות אמנות" מייסודו של בוריס שץ, גלגולה הראשון של האקדמיה לאמנות ועיצוב. לימים הפך המקום לבית-נכות (מוזיאון) לאומי והוא שימש בתפקידו זה עד להקמתו של מוזיאון ישראל, ירושלים, אז עברו אוספי הבית אל המוזיאון החדש והיוו את גרעין האוספים של מוזיאון ישראל. מאז אמצע שנות השישים של המאה העשרים משמש הבית את אגודת הציירים והפסלים של ירושלים. בניהולה של האגודה הפך בית האמנים למרכז תערוכות תוסס המציע תמהיל מגוון וייחודי של אמנות ישראלית ובינלאומית. תכנית התערוכות השנתית כוללת סדרה לאמנים צעירים בולטים המציגים לראשונה את עבודתם, סדרה רטרוספקטיבית לאמנים ותיקים, תערוכות נושא מקיפות, תערוכות משותפות לאמנים ישראליים ובינלאומיים, ומגוון פעילויות נוספות
לאתר הבית
שמואל הנגיד 12
02-6253653
artists@zahav.net.il
ב', ג', ד', ה' – 10:00 – 18:00 שבת – 11:00 – 14:00
7, 18, 74, 75, 77, 34, 22
הצג מפה גדולה יותר
X