הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

InConcrete Stones

פתיחה: 6.7.21 - נעילה: 6.8.21

אמן: חנאן אבו חוסיין, ניקולאוס אקהארד, כריסטוף וובר, ארקדי זיידס ואבנר פינצ'ובר
אוצרות: מעין שלף

האמנים האוסטרים כריסטוף וובר וניקולאוס אקהארד משתתפים בתוכנית שהות האמן הבינלאומית של סדנאות האמנים, לואורז ירושלים, במהלך יוני-יולי 2021. הגעתם נדחתה שוב ושוב עקב מגיפת הקורונה, אך הם לא התייאשו ובסוף הצליחו להגיע. במסגרת שהותם הם יחקרו בטון ואבנים, חומרים שנמצאים במוקד העשייה האמנותית שלהם. במסגרת הפרויקט המחקרי וובר ואקהארד ישתפו פעולה עם האמנים חנאן אבו חוסיין ואבנר פינצ'ובר ועם הכוריאוגרף ארקדי זיידס, שלושתם עובדים עם בטון ואבן בהקשר סוציו- פוליטי מקומי. יחדיו הם יחקרו את ההיבטים השונים של השימוש בחומרים אלה, ויגיבו אליהם. בירושלים, לבטון ואבן יש משמעויות טעונות, המשתנות בהתאם לנקודת המבט: של הגנה ושל ביטחון, של מחסומים ושל הדרה, של מחאה ושל פולחן, של טראומה ושל ריפוי. בהתייחסותם להקשר המקומי של החומרים יבחנו האמנים האורחים גם את פוטנציאל ההבנה שלהם כזרים המשקיפים מבחוץ, ולאפשרויות של שיתוף פעולה מול סירוב והתנגדות.

 

בעבודתם וובר ואקהארד חוקרים בטון בדרכים שונות שמשלימות זו את זו: אקהארד כורך את עצמו בבטון טרי כך שהוא משלב ומערבב גוף, אובייקט וארכיטקטורה. הפסלים, המופעים ועבודות הוידיאו שלו עוסקים במעבר של מידע בין גוף וחומר, באופני מגע הדדיים ובמערכות של כוח שטבועות בדרכי ייצוג ויזואליות. אפשר גם לתאר את יצירתו כפיסול שיתופי פרפורמטיבי. וובר חותך, קורע וסודק בטון, כשהוא מפתח טכניקות חתרניות ואלימות ליצירת אובייקטים. האובססיה שלו לבטון החלה לפני שנים רבות בעקבות ההיסטוריה של ישראל עם החומר. הוא מתעניין באופן שבו ניתן להפוך נושאים פוליטיים והיסטוריים למחוות פיסוליות.

 

חנאן אבו חוסיין היא אמנית ומחנכת לאמנות, חיה בירושלים ועובדת בסטודיו בסדנאות האמנים בטדי. בעשרים השנים האחרונות, עבודותיה התמקדו בנושאי אלימות נגד נשים. היא עובדת לעיתים קרובות עם בטון בטכניקות מעורבות של פיסול ומיצב. יש לה תואר ראשון בבצלאל ותואר שני בתולדות האמנות. עבודותיה הוצגו בתערוכות יחיד בירושלים, בתל אביב וברמאללה, וכן בתערוכות קבוצתיות רבות בישראל ומחוצה לה, והיא קיבלה פרסים רבים, כולל פרס משרד התרבות והספורט לשנת 2014.

 

עבודותיו של ארקדי זיידס עוסקות בנושאים חברתיים ופוליטיים. עבודותיו התמקדו בהקשר הישראלי-פלסטיני, כאשר חי כאן בשנות התשעים, וכיום במצב באירופה, שם הוא חי ויוצר. העשייה האמנותית של זיידס מעודדת דיון ביקורתי, המתרכז בגוף כמדיום דרכו חווים סוגיות חברתיות ופוליטיות בצורה החריפה ביותר. זיידס הוא כוריאוגרף עצמאי משנת 2004, וקיבל את התואר השני בכוריאוגרפיה בביה״ס דה התיאטרון, אמסטרדם; הופעותיו ומיצביו הוצגו בפסטיבלי מחול ותיאטרון רבים, מוזיאונים וגלריות ברחבי אירופה, צפון ודרום אמריקה ואסיה.

 

אבנר פינצ'ובר הוא בעל תואר שני באמנות מהמדרשה, ותואר ראשון מהטכניון. הוא עובד עם וידאו, פרפורמנס, רישום והדפס. בשנת 2019 הוענקו לו פרסים מטעם משרד התרבות, מפעל הפיס וקרן אוסטרובסקי. עבודתו כסאות זכתה לחמישה אזכורים מיוחדים ונבחרה ליותר מ-20 פסטיבלים. הוא הציג במוזיאון לאמנות עכשווית בקרקוב; מוזיאון מודרנה מלמו; מוזיאון באפלר; קונסרבטוריון טריניטי לאבן, לונדון; הביאנלה השביעית לציור בישראל; מוזיאון ינקו-דאדא עין-הוד; מרכז ערד לאמנות עכשווית, פורום גבעון לאמנות וגלריה גבעון, בין היתר.

 

הפרויקט בתמיכת פורום התרבות האוסטרית בישראל, משרד התרבות האוסטרי, קרן העתיד וקרן אוטו מאואר

Nikolaus Eckhard, making "Saturn frisst seine Kinder.", 2017, pic by Dominik Eckhard
Top

סדנאות האמנים, ירושלים

סדנאות האמנים (ע"ר) הוקמו בשנת 1982 ע"י הקרן לירושלים והיו למיזם ראשון מסוגו בארץ שאיפשר לאמנים לפעול בחלל עבודה מסובסד לאורך זמן, במטרה לעודד את העשייה האמנותית בירושלים. המתחם כולל 15 חללי עבודה בהם פועלים אמנים מקצועיים מכל תחומי האמנות החזותית. האמנים, אשר נבחרים על ידי ועדה אמנותית, זכאים לפעול במקום למשך חמש שנים. בסדנאות לקחו חלק במשך השנים מיטב האמנים הפועלים בישראל, ביניהם לארי אברמסון, אסף בן צבי, אמנון בן עמי, אבי סבח, מאשה זוסמן, אתי אברג'יל, שי אזולאי ועוד. במתחם פועלת גלריה – שמשלימה וחושפת את פעילות האמנים בסדנאות לציבור הרחב. בנוסף, הגלריה מארחת תערוכות ופרויקטים מיוחדים, ובכך מהווה מרכיב חשוב בהתפתחות הסדנאות כמוסד משפיע ושותף לשיח האמנותי-תרבותי. הגלריה נוסדה ב-2010 הודות לתמיכתן הנדיבה של קרן ג’ורג’ וג’ני בלוך, קרן ד”ר גאורג וג’וזי גוגנהיים, וקרן אדולף ומרי מיל ופועלת בסדנאות האמנים בסיוע קרן לויד, באמצעות הקרן לירושלים.
לאתר הבית
האומן 26, קומה 3, א.ת תלפיות
02-6797508
amos@artiststudiosjlm.org
ב', ד' 10:00-16:00 ה' 12:00-20:00
34, 13, 5
  הצג מפה גדולה יותר
X