הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

קומיקסקייט

פתיחה: 25.7.21 - נעילה: 2.9.21

אמן: אברהם אלברט זמורה
אוצרות: נעה לאה כהן

כבכל שנה בתקופת 'בין הזמנים' גלריית המקלט מציגה תערוכת קומיקס הפתוחה לקהל הרחב ומותאמת לכל המשפחה. השנה תחת השם תערוכת 'קומיקסקייט' כנגזרת של המילה אידישקייט \ קייט/ קייץ,  יובא לידי ביטוי עולם הקומיקס היהודי של המאייר אברהם אלברט זמורה, יחד עם איורי תנך, קומיקס, ודמויות יהודיות וחסידיות, באוצרותה של נעה לאה כהן.

 

אברהם זמורה יליד 1968 הוא אנימטור, צייר, וקומיקסאי, נולד בברית המועצות החל את דרכו כאלברט, למד כעשר שנים בבית ספר לאמנות, לאחר מכן המשיך לקולג' אומנותי ובהמשך שירת בחיל האוויר הסובייטי לאחר השירות הצבאי סיים קורסים של במאי אנימציה ואנימטורים והתחיל לעבוד בסטודיו במוסקבה. הקשר היחיד של משפחתו ליהדות היה סבתו, שדיברה אידיש והביאה למשפחתה מצות בפסח.

 

בשנות העשרים לחייו, עלה ארצה, והתעסק ביצירות לתחום המסחרי וצייר את הדמויות הידועות של קרלו, ציטוס ובמבה בשלב מסוים הרגיש שהוא מפסיק לקבל סיפוק מהפרסומות ועזב את תעשיית הפרסום. לאחר מכן נפגש עם סיפורי הבעל שם טוב והם השפיעו עליו והובילו אותו לחזור בתשובה. כיום זמורה מלמד בבי"ס לגרפיקה 'פרוג'. 

 

במקביל בתערוכה נפתח חדר סטודיו עם ציוריה של רחל שדמי תחת הטייטל 'גלובוס ואני' שהוא גם שם הטור המופיע באופן קבוע בירחון הילדים בשם 'קומיקס'. כל ציור מתייחס למדינה אחרת  והילדים נדרשים לחפש אחר פריטים בתמונה שכל אחת מהן מספרת על מדינה אחרת.כל העבודות מודפסות בגדלי ענק ובאיכות מקסימה, חוויה.

 

עמוד קומיקס, אלברט זמורה

Top

גלריית המקלט

גלריית המקלט לאמנות שוכנת במרכז העיר בשכונת מקור ברוך, היא הגלריה הראשונה בשכונה חרדית בישראל ויוצרת בשיתוף עם  הקהילה המקומית באג'נדה חברתית. הגלריה משמשת בית לאמנות יהודית עכשווית ומאפשרת לציבור האורתודוקסי להחשף לאמנות ולתרבות המכבדת את אורח חייו ומספקת לו פלטפורמה לתצוגה בה. הגלריה היא האב לאמני פריפריה יחד עם היותה גשר בין תרבויות.
לאתר הבית
יהודה המכבי 7 ירושלים
025001019
info@artsheltergallery.com
א,ג,ה 17:00-21:00
5
תחנות מחנה יהודה והטורים
X