הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

על אש קטנה

פתיחה: 2.9.21 - נעילה: 15.11.21

אמן: טל אדלר, יורם בוזגלו, אורי ברקת, נעמי טנהאוזר, איתי נדב, איילה מרציאנו-סבאג, עינת עריף-גלנטי
אוצרות: אבי סבג

 

לאורך השנים מציגה הגלריה החברתית במוסררה תערוכות, המקיימות דיאלוג עם אוסף מוסררה – ארכיון מקוון שיצר בית הספר על השכונה, ובו חומרים היסטוריים מאז שנות השבעים של המאה הקודמת ועד ימינו אנו: ראיונות עם תושבים, קטעי עיתונות, מסמכים ותצלומים מאלבומי משפחה.

 

בשנת 1999, במסגרת פסטיבל מון אמור, ראה אור הספר "אוכל במוסררה" ביוזמת בית הספר בשיתוף הצלם והפעיל החברתי, טל אדלר. בספר הוצגו דיוקנאות של תושבי השכונה לצד מתכונים מן המטבחים הפרטיים שלהם, ותואר בו הקשר שלהם לשכונה.

 

התערוכה "על אש קטנה" מבקשת לחדש את נוכחותו של הספר במרחב הדמוגרפי המשתנה של שכונת מוסררה, קו תפר חברתי וקולינרי, שידע גם מחסור ורעב. לצד עבודות של יוצרים/ות ירושלמים, הקושרות בין אוכל לזיכרון ולסיפורי חיים על תזונה, על טראומה ועל אהבה, יוצגו דפים סרוקים מתוך הספר המקורי.

 

ליווי התערוכה: איילת השחר כהן

 

עינת עריף גלנטי, חלמית גדולה, 48X72 ס"מ, 2013

Top

הגלריה החברתית בבי״ס מוסררה

בשנת 2000 הוקמה גלריה קהילתית בשלוחת ביה"ס ושימשה חלל ניסיוני לעשייה אמנותית בזיקה חברתית וקהילתית תוך כדי שיתוף פעולה במרחב הסביבתי.  בשנת 2006, הפכה הגלריה הקהילתית  לגלריה החברתית, המציגה תערוכות קבוצתיות של צילום דוקומנטארי תוך הפניית מבט לשאלות בוערות ודילמות חברתיות בישראל. כל זאת על בסיס התפישה כי הגלריה,  בית הספר מוסררה ושכונת מוסררה –הם זירת התרחשות אחת.

לאתר הבית
בית קנדה, רח' שבטי ישראל 22, קומה 4
02-6286519
ayelet22@gmail.com
א'-ה', 10:00 – 17:00
קווי אוטובוס 17 ו-19 עד רח' הנביאים/שבטי ישראל
תחנת כיכר ספרא
X