הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

תערוכה שניה בסדרת נדבך 18

13.12.2012 - 16.2.2013

אמן: אייל גוטשלק לוי
אוצרות: יוסף קריספל

אייל גוטשלק לוי מדווח על מהלך חוזר ונשנה בכל ציוריו: בשלב מסוים מתנתק הציור מהמקור שבעקבותיו החל לצייר, ועובר לשלב בו הוא מופעל מול זיכרון כלשהו; לפעולת ניתוק, אולי -לחלימה בהקיץ, לטביעה בחלל הציורי. תהליך היצירה מתנהג כתחילתו של חלום, בו דבר מה מזוהה תחילה כמוכר ואט אט הופך לבלתי מוכר, בלתי דומה ובלתי אפשרי, אך עודנו לובש את דמותו המוקדמת והראשונית של החלום. כך מתארגנות קומפוזיציות מנותקות הקשר מזוהה, או מציאות אשר רוקמות מארג חדש של הופעות על גבי הבד: נחש רגע לפני לכידתו, דמות אוחזת תמנון, חלון לנוף שלא נשקף ממנו דבר, ספינקס המעטר את קברו של אוסקר ויילד בפריז, ראשן שוחה במים עכורים ועוד.

הגדר, החלון או הוילון מהווים מעין חציצה בין העולם הקרוב, זה שעוד אפשר לאחוז בו, לבין עולם פנימי, בוצי, רווי, טעון רגשות ובנוי מזיכרונות ומשחזורים.

 

 

 

 

 

Top

בית האמנים ירושלים

בית האמנים בירושלים שוכן בבניין היסטורי ששימש בתחילת המאה העשרים את "בצלאל – בית-מדרש למלאכות אמנות" מייסודו של בוריס שץ, גלגולה הראשון של האקדמיה לאמנות ועיצוב. לימים הפך המקום לבית-נכות (מוזיאון) לאומי והוא שימש בתפקידו זה עד להקמתו של מוזיאון ישראל, ירושלים, אז עברו אוספי הבית אל המוזיאון החדש והיוו את גרעין האוספים של מוזיאון ישראל.

מאז אמצע שנות השישים של המאה העשרים משמש הבית את אגודת הציירים והפסלים של ירושלים. בניהולה של האגודה הפך בית האמנים למרכז תערוכות תוסס המציע תמהיל מגוון וייחודי של אמנות ישראלית ובינלאומית. תכנית התערוכות השנתית כוללת סדרה לאמנים צעירים בולטים המציגים לראשונה את עבודתם, סדרה רטרוספקטיבית לאמנים ותיקים, תערוכות נושא מקיפות, תערוכות משותפות לאמנים ישראליים ובינלאומיים, ומגוון פעילויות נוספות.

לאתר הבית
שמואל הנגיד 12
02-6253653
artists@zahav.net.il
א’-ה’ 13:00-10:00 , 19:00-16:00 ו’ 13:00-10:00 ש' 14:00-11:00
קווי אוטובוס 4, 8, 21 , 31 , 32
הצג מפה גדולה יותר
X