הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

מאחורי הקלעים #6 "מחזירהאור"

5.6.13-28.6.13

אמן: עלמה שניאור
אוצרות: יהודית גואטה

"מאחורי הקלעים" היא סדרת תערוכות בגלרית החוג לתקשורת צילומית, המזמינה את המבקרים לשוליים הרכים של תהליכי יצירה, אלו שאינם מגיעים בדרך כלל אל החללים הרשמיים של עולם האמנות.
התערוכה מאפשרת התבוננות אל "מאחורי הקלעים" של יצירתה המורכבת של עלמה שניאור, אמנית שיצירתה התפתחה על קו התפר במעבר שבין עולם הצילום הכימי לבין העולם הדיגיטלי. הצמיחה על קו התפר משמרת עימה ערכים קלאסיים כמו הקסם המאגי של רוח הרפאים המסתורית הנוצרת על גבי סרט הצילום או מהלך המקפיא שבריר של רגע בזמן, ומצידו האחר של קו התפר, הרצון להניע את הדימוי על ציר הזמן , מהלך המייצר טווח חזותי רחב יותר בפרשנות של הצופה – ורוחות רפאים חדשות….

עבודות הוידיאו של עלמה הבנויות מפריים אחד של דימוי צילומי, אותו היא מלקטת מתוך המאגר הפרטי שלה ומתוך המאגר הקלאסי של תולדות הצילום. הפריים האחד "מונשם" לכדי סצנת וידאו המסיתה את התובנה והחוויה המקורית למקום אחר ולפענוח החדש שיש בו, עת נחשפת השכבה הנסתרת שהייתה חבויה בו.
עבודות הסטילס של עלמה נוצרות בתהליך המחקרי המלווה אותה ביצירתה. עלמה בוחנת סוגיות שהן הבסיס לנקודת המוצא שלה : גבולות החומר , גבולות הדימוי , מתי נחשפת השכבה הסמוייה הטמונה בכל דימוי , מהו הגלום בין הגלוי והנסתר ,מהי המאגיוּת השוכנת בלבה של היצירה הצילומית, וכיצד מתחברים הכלים הדיגיטליים עם הגרעין הבראשיתי של הקסם הצילומי.

 

Top

הגלריה לצילום לזכרו של יוסי נחמיאס בחוג לתקשורת צילומית

הגלריה בחוג לתקשורת צילומית במכללה האקדמית הדסה  נחנכה בחודש נובמבר  2009.  בצד היותה אתר לתערוכות מתחלפות, הגלריה משמשת במה להתנסות לימודית למרצים ולסטודנטים  וכמקום למפגש עם אמנים מציגים. אוצרי החוג הם המרצים בו. בשנים 2012-2010 מציגים בתערוכה אמנים תהליכי עבודה במסגרת סדרת תערוכות בשם "מאחורי הקלעים" שאוצרת יהודית גואטה. בשנים 2012 ו2012 השתתפה הגלריה באירועי בתרבות "מנופים". התערוכות בשנים אלה מוצגות בתמיכת חברת אפסון.

לאתר הבית
רחוב הנביאים 37
02-6291950
shiron@hadassah.ac.il
ימים א'-ה' 10:00-18:00
60, 6, 6א,
הרכבת הקלה תחנות ספרא ויפו מרכז
הצג מפה גדולה יותר
X