הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

ארטיפקט

29.6.13 - 29.9.13

אמן: מידד אליהו ויונתן אופק
אוצרות: דינה יקרסון

בתערוכה "ארטיפקט", חלל הגלריה מתפקד כמיצב שהשראתו היא תצוגה מוזיאלית של ממצאים ארכיאולוגיים. על גבי קירות הגלריה יציג מידד אליהו עבודת פרסקו גדולה – ציור קיר בטכניקה שכבר מזמן יצאה משימוש – אשר נוצרה באופן מיוחד עבור חלל הגלריה. לצד ציור הקיר יוצגו פסליו של יונתן אופק, שמזכירים אובייקטים או טוטמים עתיקי יומין, אך ניחנים בקריצה עדינה של עכשוויות.
הצייר בתערוכה זו מתפקד כיוצר, משחזר ו"מיישן" בו זמנית, והפסלים נדמים כשייכים לתקופה אחרת. כך, ההצבה מייצרת חלל פסבדו-ארכיאולוגי: שחזור של אתר היסטורי מדומה, בו נמצא פרסקו ומספר חפצים חשובים, אשר זוכים להיות מוצגים ומשוחזרים בגלריה דמוית האקווריום בלב איזור התעשייה.

מיקום התערוכה בלב ירושלים, הטעונה כל כך מבחינה היסטורית, ותגלית ההרודיון המוצגת בימים אלו במוזיאון ישראל, מהווים את הבסיס הרעיוני לתערוכה כולה ואת נקודת המוצא למספר אירועים ציבוריים שיתרחשו במהלכה.

Top

סדנאות האמנים, ירושלים

מתחם סדנאות האמנים בתלפיות הוא מרכז לתרבות עכשווית, המציע ליוצרים/ות בתחום האמנות החזותית סביבת עבודה עשירה. הוא כולל חללי סטודיו מסובסדים לאמנים המתגוררים בירושלים, גלריה ובה תערוכות מתחלפות, ביקורי אוצרים והרצאות פתוחות לקהל, כמו גם שיתופי פעולה ותכניות חליפין עם מוסדות אמנות בארץ ובעולם. סדנאות האמנים (ע"ר) הוקמה בשנת 1982 ע"י הקרן לירושלים והיתה למיזם ראשון מסוגו בארץ שאיפשר  ללמעלה משישה עשר אמנים לפעול בחלל עבודה מסובסד, במטרה לעודד את העשייה האמנותית בירושלים.  
לאתר הבית
האומן 26 , קומה 4, א.ת תלפיות
02.6797508
artcube.jlm@gmail.com
ה' 20:00-16:00 ו' 14:00-11:00
קווי אוטובוס 5, 13
[gallery link="file" columns="2" orderby="title"] הצג מפה גדולה יותר
X