הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

נקודת המפגש-בין ירוק לאדום

28.7.13 - 17.7.13

אמן: אמנים שונים
אוצרות: קבוצת מוסללה

פעם שנייה זו כבר תחילתה של מסורת – ואין מסורת אזרחית ראויה יותר לחידוש מאשר באסטות האבטיחים הירושלמיות. הבאסטות של שטח ההפקר היו מרחב של מפגש וחיבור, שיחה ודיבור, בועה קסומה בלבה המצולק של העיר. הבאסטה שהקמנו בשנת 2012 בהשראתן לשבוע השאירה חשק לעוד, ולכן הרחבנו את החגיגה לשבועיים עמוסי הופעות – מוזיקה, שירה וסיפור, סרטים וכמובן, אבטיח מתוק אדום עם גבינה מלוחה בצד.

הוותיקים שבינינו עוד זוכרים את "עיר האורות" הקיצית שהייתה מוקמת בתחילת עונת האבטיח, משער שכם ועד מעבר מנדלבאום. השטח שחדל להיות שטח הפקר היה מתמלא חיים מדי ערב עד השעות הקטנות של הלילה. הזיכרון המתוק מעלה ניצוץ בעיני רבים, ומחזיר לרגע קסום של מפגש תמים ואנושי אל מרחב שבו כולם שווים ללא הבדלי דת, לאום או מין. הבאסטות של שנות ה– 70 היו פרי יצירתם של אזרחים משני צדי העיר, שתבעו לעצמם את הזכות לתכנן ולקבוע כיצד יראה ויפעל המרחב הציבורי מבלי להמתין לאישורים ולהליכי תכנון מוסדרים. הריק והוואקום שיצרה המלחמה בלב שכונת מוסררה, הפכו בין קיץ למרחב חדש של אפשרויות ולמפגש בין החברות שהופרדו בחומה ובגבול משך 19 שנה.

רשימת התודות ובה גם רשימת השותפים להקמת הבאסטה היא ארוכה ומכובדת. שלא כמו הבאסטות העסקיות של אז, שהוקמו למטרות רווח אך ללא אישורים, הבאסטה "בין ירוק לאדום" היא פרויקט אמנות שאינו למטרות רווח. הפרויקט נוצר בזכות שיתוף פעולה חוקי ומוסדר של עשרות אנשים, קבוצות וארגונים המאמינים ברעיון פשוט – בוא ניפגש, השאר כבר יסתדרועוד הם מאמינים, שאין כמו הפרי האדוםירוקמתוק להשיב לנו את האמונה שבסופו של יום – כולנו שמחים לפלח אבטיח, למוזיקה מתנגנת, לשיחה עם שכן ולבהייה בכוכבים. לא במקרה, היו אלו באסטות של אבטיחים ולא של ענבים או שסק – האבטיח, בהיותו הפרי הגדול ביותר דורש מאתנו לחלוק, לאכול יחד ולברך על הקיים, על השפע שהוא מנת חלקנו, אם רק נבחר בחצי הכוס המלאה.

 * * *

אינדיגוגו – תורמים (כמה שאתם יכולים) ועוזרים לפרויקט להתרחש !

"בין ירוק לאדום" הוא פרויקט אמנות רב-תחומית ללא מטרות רווח ושותפים לו עשרות יוצרים, מתנדבים וגופים תומכים. העלות של הפרויקט היא עצומה, ועם זאת, אחד הדברים שאנחנו לא מוכנים להתפשר עליהם, הוא שהאירוע יהיה זמין לכל אדם, ולגמרי בחינם!
התכנית האמנותית הותאמה לצעירים ולמבוגרים כאחד, ולמגוון תרבותי רחב ככל האפשר.

אנו קוראים לציבור ולחברים של מוסללה להיות שותפים לחלום שלנו.
אם הייתם ונהניתם, אם אתם מאמינים בעשייה שלנו, אם אתם רוצים שהבאסטה תהפוך למסורת ירושלמית מתחדשת – נשמח לתרומתכם!

 

אנו מגייסים תרומות באמצעות האינטרנט באתר אינדיגוגו.
אתם יותר ממוזמנים להכנס לאתר, לקרוא עוד חומר, ובלחיצת כפתור, להצטרף למאמץ שלנו להגשים את נקודת המפגש המיוחדת הזו. כל סכום יתקבל בברכה.

www.indiegogo.com/projects/between-green-and-red

מעבר לתחושת הסיפוק של עזרה לפרויקט, בתמורה לתרומתכם תוכלו גם לקבל אחת ממגוון המתנות המיוחדות שאנחנו מציעים.המתנות נעות מגלויות מקוריות בחיתוך לייזר, דרך חולצות בהדפס משי ייחודי לכל פרט, יצירות אמנות מקוריות, ועד סיורי אמנות בשכונת מוסררה.

חפשו אותנו בפייסבוק : נקודתהמפגשTheMeetingpoint

ליצירת קשר ופרטים נוספים – office@muslala.org

*שישי סגור, שבת החל מ20:30

 

Top

123123

פרויקט מוסללה מזמין לפעולה שיטוט ומחקר. למעשה, למספר בלתי מוגבל של פעולות שהמכנה המשותף להן הוא מיקומן – לאורך אזור התפר הירושלמי. שונות הן התגובות לאותו קו ידוע אך לא נראה- ישנם אלו שבשבילם הוא רק כביש סואן, דרך מהירה מא' לב', אחרים בוחרים לחצות אותו מדי יום -רמזור, חפירות הרכבת הקלה והנה, עולם אחר. יש את אלו שמתכחשים לו, אינם רואים או מכירים בקיומו בתקווה שאולי יעלם וישכח. וישנם אלו שחיים אותו ולצידו.

לאתר הבית
ברחבי שכונת מוסררה מקלט 751 , מאחורי הלני המלכה 28 / הגן בין הע"ח 10 ו– 12
052.4678155
info@muslala.org
18:00-23:00
1,19
תחנות שער שכם או כיכר ספרא
הצג מפה גדולה יותר
X