הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

רקמה דוקומנטרית

21.12.13 - תערוכה מתמשכת

אמן: אביב קרוגלנסקיו ואהידה רמויקיץ'
אוצרות: מתן ישראלי

במסגרת הביאנלה החמישית לרישום

 

שכונת מוסררה (מורשה) הוקמה בשלהי המאה ה-19 בעמק שמצפון לעיר העתיקה בירושלים, אחת השכונות הראשונות שנבנו מחוץ לחומות והמפוארת שבהן. חלפו כמעט 150 שנה, ומלאך ההיסטוריה פרם את העמק הקטן לשלושה חלקים, שניים במערב ואחד במזרח, שלושה קרעים השוכנים לאורכו של קו התפר המפורסם. ביניהם מפרידים כבישים סואנים וחוצצים מחסומים של לאום, של שפה, או של אמונה. מוסררה שבצד המערבי נקראת כיום מורשה, והיא חצויה לשניים: מרחוב הנביאים צפונה – האוכלוסייה חרדית ברובה, וממנו דרומה – מעורבת, חרדים לצד חילוניים ומסורתיים, מזרחים, אשכנזים, ותיקי תנועת הפנתרים השחורים, עובדי שגרירויות וסטודנטים שוכרי דירות. ובצד המזרחי – פלסטינים שעבורם מוסררה היא מוסרארה.

במהלך שישה שבועות של שהות בשכונה יזמינו האמנים, אביב קרוגלנסקי וואהידה רמויקיץ', את תושבי כל אחד מן ה"קרעים" – מוסררה, מורשה ומוסרארה – להצטרף לפעולה מתמשכת בזמן אמת של רישום רקמה. המרת פעולת הרישום מתוך התבוננות בזמן אמת לכדי פרקטיקה של רקמה גוררת האטה בפעולת הייצוג; הוצאת הרקמה מן המרחב הביתי אל המרחב הציבורי מייצרת מצב של התבוננות ושל אינטראקציה ממושכות עם הסביבה, וכן מהלך של הפשטה ושל זיקוק רעיוני של הדימוי הנרקם.

תוצרי המפגשים בשלושת חלקי השכונה ירכיבו טריפטיכון של קו ושל דימוי, ויחדיו ינסו לתפור את הזהות המורכבת של מוסררה העכשווית ולפענחה.

פעולת רישום הרקמה תתבצע בין ה21.12.13-31.1.14, בזמנים ובמקומות קבועים. עדכונים לגבי המיקום ושעות ההתרחשות ניתן למצוא באתר הביאנלה, באתר מוסללה (www.muslala.org) או בדף הפייסבוק: muslala.

 

 

Top

123123

פרויקט מוסללה מזמין לפעולה שיטוט ומחקר. למעשה, למספר בלתי מוגבל של פעולות שהמכנה המשותף להן הוא מיקומן – לאורך אזור התפר הירושלמי. שונות הן התגובות לאותו קו ידוע אך לא נראה- ישנם אלו שבשבילם הוא רק כביש סואן, דרך מהירה מא' לב', אחרים בוחרים לחצות אותו מדי יום -רמזור, חפירות הרכבת הקלה והנה, עולם אחר. יש את אלו שמתכחשים לו, אינם רואים או מכירים בקיומו בתקווה שאולי יעלם וישכח. וישנם אלו שחיים אותו ולצידו.

לאתר הבית
נקודת המפגש רחוב הע"ח פינת רחוב הצנחנים
052.4678155
info@muslala.org
24/7
1,19
תחנות שער שכם או כיכר ספרא


הצג מפה גדולה יותר

X