הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

מפגש ת(א)עשייה #21 – אוצרות בין הגלובלי ללוקאלי

יום חמישי, 7 במאי, 18:00

אמן:
אוצרות: רותם רוף

 

בהרצאה תציג תערוכות שאצרה, כמו גם אחרות, כנקודת מוצא לדיון בקשיים המובנים העולים מהנסיון להציג עבודות אמנות מחוץ לקונטקסט התרבותי והאמנותי המובחן שלהן, עם הסכנות בדבר יצוג רדוקטיבי או פלקטי של מערכים אומנותיים ורעיוניים מורכבים. בהרצאה אבחן מחדש את התמונה השגורה, לגבי יחסי הכוחות בין מרכזי אמנות גלובליים ומוקדי אומנות לוקליים ואיך פרקטיקות אוצרותיות שונות מתייחסות לסוגיות אלו.

רותם רוף היא אוצרת עצמאית ומרצה. במהלך שהות של יותר מעשור בניו יורק עבדה במוזיאון לאמנות מודרנית (MoMA) וכמנהלת עזבונו של רוברט ווטס, ממייסדי זרם הפלוקסוס בניו יורק, ואצרה תערוכות במוסדות אמנות וגלריות. בארץ הייתה אוצרת במוזיאון חיפה, וכן ארגנה הקרנות ותכניות חינוך במוזיאונים ומוסדות אמנות ציבוריים ופרטיים. שתיים מהתערוכות שאצרה: צפיפות החומר: אמנות עכשווית מהודו, 2012 (יחד עם תמי כץ פרימן) במוזיאון תל אביב ו- שטר מטען, 2013 (יחד עם נירית נלסון) במוזיאון הרצליה, מסכמות שנת השתלמות בניו דלהי, הודו, שם התמחתה באמנות הודית עכשווית ושימשה כיועצת עצמאית למוסדות אמנות בינלאומיים, לאוצרים ולאספנים. רוף מכהנת כחברת המועצה הבינ"ל של התכנית  Art21.

Top

סדנאות האמנים, ירושלים

מתחם סדנאות האמנים בתלפיות הוא מרכז לתרבות עכשווית, המציע ליוצרים/ות בתחום האמנות החזותית סביבת עבודה עשירה. הוא כולל 15 חללי סטודיו מסובסדים לאמנים המתגוררים בירושלים, גלריה ת(א)עשייה, ובה תערוכות מתחלפות, ביקורי אוצרים והרצאות פתוחות לקהל, כמו גם שיתופי פעולה ותכניות חליפין עם מוסדות אמנות בארץ ובעולם. פרויקט מנופים מצא את ביתו בסדנאות האמנים ומנוהל ע"י העמותה. סדנאות האמנים (ע"ר) הוקמה בשנת 1982 ע"י הקרן לירושלים והייתה למיזם ראשון מסוגו בארץ שאפשר  ללמעלה משישה עשר אמנים לפעול בחלל עבודה מסובסד, במטרה לעודד את העשייה האמנותית בירושלים.

 

לאתר הבית
האומן 26 , קומה 4, א.ת תלפיות
02.6797508
artcube.jlm@gmail.com
יום ב' 10:00- 14:00; יום ה’ 20:00-16:00; ו׳ 14:00-11:00; ובתאום מראש
קווי אוטובוס 5, 13

[gallery link="file" columns="2" orderby="title"]


הצג מפה גדולה יותר

X