הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

אינדקס

יום שישי, 7 באוגוסט, בשעה 11:30

אמן: דן בירנבוים
אוצרות: רז סמירה - ליווי אוצרותי

 

מקבץ העבודות בתערוכה בגלריה דואק, משכנות שאננים, ירושלים, מייצג את השנים האחרונות בעבודתו של דן בירנבוים. במרכז עשייתו הציורית והרישומית עומד הנוף כנושא וכצורה. לרוב זהו נוף טהור, תמציתי ומזוקק, נטול מקום או זמן מוגדר.  הציורים לא מתיימרים להציג נופים ספציפיים. בירנבוים יוצר נופים שהם בגדר הפשטות מן הצורות הטבעיות, הפשטות שהגיעו עד כדי צלילות עדינה בצבע וצורה.

בירנבוים מתמסר לנוף, וחוזר אליו שוב ושוב לאורך השנים. הוא חוקר את נוף סביבתו הקרובה: הסביבה האורבנית ונופיה המתורבתים, ואת הנוף הטבעי – הפתוח. ברבות מהעבודות הנוף הפתוח והאורבאני נמהלים זה בזה. אלה נופים ללא נוכחות אדם, אך מעשיו ואפילו הגיגיו נמצאים בו. הנוף הפתוח, חסר הגבולות, כמו דיונות חול, עצים סבוכים ועוד, מכיל סימני נוף אורבאני והנוף האורבני מכיל בתוכו נופים פתוחים.

התערוכה משלבת ציורי ורישומי נופים, חלקם בצבע וחלקם בשחור לבן. שם התערוכה, אינדקס, מעיד על תוכנה. התערוכה מכילה אינדקס, מפתח סידורי ואף קטלוגי של הנוף בעבודתו: נוף דיונות פתוח, סבכת עצים, משטחי אדמה, נוף אורבני, נוף רישומי, נוף צבעוני, נוף עם דמות, נוף עם עורב, ועוד.

שיח גלריה עם האמן והאוצרת:
יום שישי, 28 באוגוסט, 2015 בשעה 11:30

Top

גלריה דואק משכנות שאננים

גלריה דוויק ממוקמת בלב מרכז הכנסים ע"ש קונרד אדנאואר במשכנות שאננים  והינה גלריה ציבורית ללא כוונת רווח. הגלריה נותנת במה לתערוכות אמנות עכשווית של אמנים צעירים וותיקים כאחד תוך התמקדות בסצנת האמנות הירושלמית  וכחלק בלתי נפרד ממנה.

לאתר הבית
בית הארחה משכנות שאננים, ימין משה
02.6292220
hanna@mishkenot.org.il
א'-ש' 20:00-10:0
7, 18, 77, 78, 34
הצג מפה גדולה יותר
X