הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

האקדמיה של העכשווי

15.10.15- 22.10.15

אמן: תערוכה קבוצתית
אוצרות: sala-manca

The Underground Academy / האקדמיה של העכשוויסיכום סמסטר שני: סטודיו פתוח ותערוכה של האמנים ברזידנסי

אמנים משתתפים:

חן כהן, ישעיהו רבינוביץ, פסי קומר, שירי זינגר, ליאור פינסקי, יהודית שלוסברג, רותם זוטא, יותם מיכאל יוגב.

"האקדמיה של העכשווי" פעלה בבית הקולנוע המחרתרתי שבבית המצורעים בליסבון, פורטוגל. קווי היסוד שלה נכתבו על ידי המשורר ז'ואאו דלגדו בעת ששהה במאסר, לאחר שנעל דלתות כניסה למוזיאונים. בחללי האקדמיה התקיימו תערוכות אמנות פורצות דרך ופעלה הוצאה לאור, בה פורסמו גם תולדותיה, שהפכו לספר הוראות להקמת אקדמיות נוספות מהסוג. על בסיס הספר הזה התכנסנו במעמותה כדי לפתח גרסה מקומית כזו, אשר שמה באנגלית יהיה The Underground Academy.

שיתוף פעולה בין שני המרכזים הירושלמים העוסקים ביצירה ומדיה עכשווית: בית הנסן, הוא בית המצורעים ההיסטורי שהוסב באחרונה למרכז המקדם יוזמות ותערוכות של עיצוב, מדיה וטכנולוגיה; מעמותה, פרויקט של עמותת "הערת שוליים" בהנהלת קבוצת האמנים Sala-Manca, שמהווה מסגרת יצירתית לאמנים, אוצרים, אדריכלים, מעצבים וחוקרים המעוניינים ליצור ברוח של שיתוף פעולה וידע, דיאלוג אינטנסיבי והתחדשות טכנולוגית.

Top

בית הנסן - מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה

מודל העשייה במעמותה מבוסס על שיתוף ידע ועזרה הדדית: לימוד, ביקורת, תצוגה ויצירה שמתמקדים בטכנולוגיה ובמדיה ושומרים על עצמאות אמנותית בניסיון לקיים אפשרות של תרבות אחרת, שמפתחת תהליכי עומק, משוחחת ומתדיינת עם הסביבה, בתגובה לתרבות הבידורית והפסטיבלית והרוח הצרכנית השולטות בעיר. המתחם החדש, חללי המרתף של בית הנסן, בית החולים למצורעים לשעבר, ישמש כסדנאות לאמנים, חדר וידיאו, חדר סאונד, חדר הקרנה, חללי תצוגה ומרכז לימוד ומפגש
לאתר הבית
רח' גדליהו אלון 14, טלביה, ירושלים ( בית הנסן - בית המצורעים לשעבר)
mamutita.art@gmail.com
שני, שלישי מ10:00-15:00, רביעי 17:00-21:00, שישי 10:00-14:00
13, 18
הצג מפה גדולה יותר
X