הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

פיליגרן ומיני בשמים

29.1.16 עד 15.5.16

אמן: אסתר כהן
אוצרות:

שיח גלריה והשקת ספר אמן עם האמנית והאוצרת: יום שישי 11.3.16 בשעה 11:30

 

אסתר כהן מציגה במשכנות שאננים ירושלים, מקבץ חדש וייחודי של עבודות, בטכניקה של רישום בעט כדורי על מצעים לא שיגרתים כמו על גבי מפות ארץ ישראל מתקופות שונות גאולוגיות וגאוגרפיות או מצעים עגולים מנייר. בעבודות אלו מתמקדת אסתר בציור/רישום של פרחי בושם, כגון לבונה, קציעה ושיבולת נרד ופרחי בר בשילוב רישום מפורט של תכשיטי פיליגרן מסורתיים, טכניקת צורפות עתיקת יומין ששורשיה 3000 שנה לפנה"ס באזור תימן ומסופוטמיה. שמה מורכב מהמילים הלטיניות פילום (חוט) וגרנום (גרגר חיטה) ומתבססת על שימוש בחוטים דקיקים ובכדורים ממתכות אצילות כגון כסף או זהב המחוברים במארג מפותל של רשת מורכבת וצפופה. התכשיטים שמשו לנוי וכסמל סטטוס, אך חלקם היוו למעשה קמעות שנועדו לשם הגנה, פריון וברכה. התכשיטים מבוססים מבחינה עיצובית במידה רבה על מוטיבים צמחיים וקשר ישיר לטבע מתוך השראה, התבוננות והבנה מעמיקה במעגלי החיים ובתהליכי צמיחה וקמילה.

יצירותיה של אסתר כהן עוסקות בפולחנים בנרטיבים ומטענים תרבותיים מההוויה הישראלית וביחסים בין הטבע למעשה ידי אדם. עבודותיה מעלות לדיון שאלות בנוגע לתרבויות ולמסורות מן העבר, מול אלה המתקיימות גם כיום.

 

 

Top

גלריה דואק משכנות שאננים

גלריה דוויק ממוקמת בלב מרכז הכנסים ע"ש קונרד אדנאואר במשכנות שאננים  והינה גלריה ציבורית ללא כוונת רווח. הגלריה נותנת במה לתערוכות אמנות עכשווית של אמנים צעירים וותיקים כאחד תוך התמקדות בסצנת האמנות הירושלמית  וכחלק בלתי נפרד ממנה.

לאתר הבית
בית הארחה משכנות שאננים, ימין משה
02.6292220
hanna@mishkenot.org.il
א'-ש' 20:00-10:0
7, 18, 77, 78, 34
הצג מפה גדולה יותר
X