הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

GIRLS JUST WANNA HAVE FUN

1.7.16- 12.8.16

אמן: תערוכה קבוצתית
אוצרות: איילה לנדאו

אמניות משתתפות : נסרין אבו באכר, עינת אמיר, עדן בנט, צפיה דגני, רותי דה פריס,  תמר הירשפלד ,  דנה יואלי, הילה לביב, שגית מזמר, הילה טוני נבוק, מרב סבירסקי, הדס סט, להלי פרילינג , יעל פרבר, יעל פרנק, מרב קמל, דפנה רון, יעל רוכמן, חיה רוקין, ליאור שחר, אסתר שניידר  

תערוכת הקיץ בגלריה החדשה היא הראשונה מבין סדרת תערוכות שיאצרו אמני הסדנאות. התערוכה הנוכחית מזמנת מפגש בין עבודות של 21 אמניות היוצרות במגוון תחומים, שהוזמנו לקחת חלק ב"מסיבת הבנות". האמניות המשתתפות נתבקשו לשלוח עבודות המתקשרות מבחינתן לציטוט משיר הפופ הידוע של הזמרת סידני לאופר מתחילת שנות ה־80.

התקבצות זו של האמניות מצטרפת להתכנסויות נשים הקשורות לאירועים משמעותיים במהלך חייהם. מפגשים אלו חוצים תרבויות ומבטאים את העוצמה שבשהות הקבוצתית הנשית, המאפשרת, כך נראה, כנות המתקיימת בעיקר במפגש חד־מיני מסוג זה.

יצירות האמנות ב"מסיבת הבנות" הנוכחית, מעלות לדיון נושאים שונים ולא בהכרח מבטאות את אווירת הכיף (Fun) המובעת בשיר ובכותרת התערוכה. מכלול היצירות מעלה את יחסן של האמניות לנשיות ולדרך שהן חוות אותה, וכן שאלות הנוגעות לתפיסה בדבר תפקידן כנשים בחברה, ומה מצופה מהן. חלק מן האמניות עוסקות ביחס כלפי המין הגברי, בדימוי הגברי, בציפייה ממנו, ובעיקר בחתירה תחתיו. דרך העיסוק בגוף, בתפיסת השתנותו בעקבות יצירת חיים חדשים, בדיוקן הנשי, הסימבולי והטעון, בחפצים ובפעולות, הן מציגות את המורכבות שבהתמודדות היומיומית עם העולם הסובב אותן, מנקודת הראות האישית, הנשית שלהן, חלקן בעבודות ביוגרפיות, חושפניות.

העבודות המוצגות בתערוכה שייכות למגוון תחומי אמנות – צילום, ציור, מיצב. כמו כן ברבות מהן בולטת הפעולה העמלנית שתוצריה לעתים קישוטיים. בחלק מהעבודות, מיצבים בעיקר, חוזר השימוש בחפצי רדי מייד, כפרטי לבוש נשיים לצד חפצים וחומרים ביתיים יומיומיים הקשורים לעבודות הבית. אלו מהווים את בסיס היצירות ונקשרים באופן אסוציאטיבי לפעולות הנתפסות כנשיות.

קורטוב של סרקזם שב ועולה מן העבודות, הקוראות תיגר על תפיסת הנשיות הרווחת. יחד עם זאת, קיבוצן יחד מאפשר לעלות את השאלה האם קיימת אסתטיקה נשית באמנות, ואם כן, מה מאפיין אותה.

במסגרת התערוכה בתאריך 21.7.16 יתקיים אירוע פריפורמנס של האמניות השונות

Top

הגלריה החדשה – סדנאות האמנים אצטדיון טדי

היא מרכז עירוני של המחלקה לאמנות פלסטית של עיריית ירושלים, הפועל קרוב לעשרים שנה במטרה לקדם את תחום האמנות החזותית בירושלים ולעודד אמנים צעירים ומבטיחים להישאר בעיר וליצור בה. המתחם, הממוקם בחלל פנימי תחת הטריבונות באצטדיון הכדורגל הירושלמי ע"ש טדי, כולל 19 חללי עבודה העומדים לרשות אמנים ירושלמים מובילים בארץ ובעולם. במקום פועלת גלריה מקצועית המציגה תערוכות מתחלפות של אמנות עכשווית.
לאתר הבית
אגודת הספורט ביתר 1, אצטדיון טדי (שער 22)
מאי זיסמן 0545857988 תמר גיספאן 0505769114
newgallery@jerusalem.muni.i, mayzisman100@gmail.com
שלישי וחמישי בשעות 14:00-10:00, שני וחמישי 19:30-16:30 (ובתיאום מראש).
6, 16, 17, 18, 31
תערוכות מציגות:
X