הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

זירה

23.12.16 - 24.2.17

אמן: תערוכה קבוצתית
אוצרות: כרמית בלומנזון

אמנים משתתפים:

מתן בן טולילה | מיכל בן יעקוב | טל גולני | איילה לנדאו | מרב סודאי

מאיה סמירה | יפית עידו | אלון קדם | אולף קונמן | דניאל קיצ'לס

זירה היא רחבת ספורט, אָרֶנה ('זירת אגרוף', 'זירת מרוצים', 'זירת קרקס'), היא מקום התרחשות, לרוב נושאת קונפליקט ('זירת הפשע', 'זירת הפגנה', 'זירת האסון', 'זירת הקרב') והיא תחום עניין או פעילות ('זירה פוליטית', 'זירת האינטרנט', 'זירת התרבות', 'הזירה הנשית'). העבודות המוצגות בתערוכה מלקטות יחד את רכיבי הזהות של ההוויה הישראלית כזו המהלכת בין גלובליות למקומיות, בין מזרח למערב, בין הרצון להסתגר ולהפנים ובין הרצון להתפרץ ולבלוט, בין הרצון להשתרש ובין הדחף להמשיך לנדוד, בין הרצון להרגיש שייך ובין תחושת הזרוּת העמוקה, בין זירת הקרב והאלימות ובין זירת המשחק וההנאה. כל אלה מרכיבים את הזירה המרכזית, הזירה הישראלית, זירת קיומנו. האמנים בוחנים בעבודותיהם את הגבולות הנזילים שבין ההיסטורי, הגיאוגרפי, התרבותי, האורבני והאינטימי ואת משמעות ההפרדה בין הזירות, אשר יחד מציגות מורכבות של נקודות מבט השונות במובהק זו מזו, אך ניחנות, כל אחת לעצמה, בלכידות פנימית.

התערוכה מתקיימת בחלל הגלריה החדשה תחת אצטדיון הכדורגל העירוני של ירושלים, משכן הגבריות הספורטיבית האולטימטיבי כאשר שאגות העידוד ושריקות הבוז מצלצלות באוזני המבקר גם כשלא מתקיים משחק, ספוגות באלפי המושבים הריקים המקיפים את הזירה העגולה כבימי קדם. גלריה טדי ראויה להתייחסות מיוחדת בשל מיקומה, המקנה לה אופי מובהק והופך אותה שותפה למעשה הספורט, שותפה להתרחשות כלל־תרבותית מרתקת, עוצמתית, אינטימית ואוניברסלית כאחד.

 שיח גלריה: 27.1.17

Tal Golani,Untitled [net], 2016, oil on canvas, 110X80 cm

Tal Golani ,Untitled [net], 2016, oil on canvas, 110X80 cm

Top

הגלריה החדשה – סדנאות האמנים אצטדיון טדי

היא מרכז עירוני של המחלקה לאמנות פלסטית של עיריית ירושלים, הפועל קרוב לעשרים שנה במטרה לקדם את תחום האמנות החזותית בירושלים ולעודד אמנים צעירים ומבטיחים להישאר בעיר וליצור בה. המתחם, הממוקם בחלל פנימי תחת הטריבונות באצטדיון הכדורגל הירושלמי ע"ש טדי, כולל 19 חללי עבודה העומדים לרשות אמנים ירושלמים מובילים בארץ ובעולם. במקום פועלת גלריה מקצועית המציגה תערוכות מתחלפות של אמנות עכשווית.
לאתר הבית
אגודת הספורט ביתר 1, אצטדיון טדי (שער 22)
02-5834272
newgallery@jerusalem.muni.il
ג', ו' :11:00-14; ב' ו ה' : 16:30-19:30 (ובתאום מראש)
4, 4א, 6, 12, 17, 18, 19, 22, 33, 34
תערוכות מציגות:
X