הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

קומפוזיציות של שבט חדש: אוביקטים היברידיים

6.6.17 - 5.7.17

אמן: תערוכה קבוצתית
אוצרות: שרון הורודי

משתתפים: ראפת חטאב, ורד ניסים, דויד עדיקא, עמית צורן וג'ניפר ג'יקובס, יהונתן הופ, תומר דהן, דפנה אבידן, אורה לב, קבוצת תזזית, מאלי, דורית ביאלר, סימון וכסמוט

אובייקטים נושאים בחובם אנרגיות ומקפלים בתוכם ידע ותשוקה. בעברית ישנו שורש משותף לשם העצם 'חפץ' ולפועל 'לחפוץ', שפירושו 'להשתוקק'. בני האדם פיתחו יחסים מורכבים לחפצים, ובמקרים קיצוניים אנשים מוכנים לסכן את חייהם או אפילו לפגוע באחרים בכדי לקבל לידיהם חפצי ערך. אפשר לומר שערכו של חפץ מורכב לא רק משוויו החומרי, אלא – ואולי בעיקר – מהערך הרגשי, הסמלי והתרבותי שניתן לו.

חפצים הם חלק בלתי נפרד מהקיום האנושי. האדם, מרגע שהחל לייצר חפצים, לא הפסיק לשכללם, תחילה במעשה ידיים ומאוחר יותר בייצור המוני-תעשייתי. ידע רב שנשמר בחפצים מן העבר מאפשר לנו היום להתחקות אחר תרבויות שנכחדו זה מכבר. גם את התרבות העכשווית ניתן לבחון דרך החפצים שאנחנו יוצרים, מייצרים, מתקינים ורוכשים.

התערוכה "אובייקטים של שבט חדש" נאצרה בהקשר של התמה המרכזית של פסטיבל מוסררה מיקס השנה, "טרה אינקוגניטה: מזרח ומערב בעולם היברידי", והיא מציגה יצירות המתייחסות, כל אחת בדרכה, למשמעויות הנובעות מיצירת חיבור היברידי של אובייקטים. ביסודן של העבודות המוצגות חיבור ממקורות שונים ליצירת שלם הניזון משלל מרכיביו.

גלויה 1318 קומפוזיציות של שבט חדש_Page_1

Top

הגלריה החדשה בבי"ס מוסררה

בית הספר ממוקם בלב שכונת מוסררה- שכונה ציורית בעלת היסטוריה של מאבק חברתי, שכונת תפר גיאוגרפית ודמוגרפית, המהווה נקודת מפגש תרבותית וחברתית לקהל שוחר אמנות, סטודנטים לאמנות וציבור רחב המבקר בגלריות בית הספר.

לאתר הבית
הע״ח 9, מוסררה, ירושלים
02-6286519
Shilam@musrara.co.il
א'-ה' 10:00-17:00
מהתחנה המרכזית ירושלים: 66 , 66 א׳, מהר הצופים: 17, 19
הצג מפה גדולה יותר
X