הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

חברים חדשים 2017

פתיחה: 16/9/17 - נעילה: 11/11/17

אמן: יעקב ישראל, מיטל קובו ויונתן רון
אוצרות: נוגה דוידסון

חלק ממסורת ארוכת שנים, בית האמנים מצרף בכל שנה חברים חדשים לאגודת אמני ירושלים ובכך פותח את עונת התערוכות השנתית.

שלושה אמנים היוצרים במדיומים ונושאים שונים צורפו השנה: יעקב ישראל, מיטל קובו ויונתן רון המעניקים  הזדמנות להחשף לגופי עבודה חלקיים כמו לפרקטיקות ייצוג שונות ומגוונות.

יעקב ישראל יציג את Postcards From Israel – סדרת צילומים שתחילתה כפרויקט אינסטגרם ותוצג לראשונה כמיצב. בסדרה ישראל נוסע ברחבי הארץ ומשקיף על המציאות הישראלית מתוך נקודת ראות זרה כסייר תייר. באמצעות המצלמה הוא מחלץ רגעים איקוניים המלמדים על מאפייניה החזותיים של התרבות הישראלית.

מיטל קובו מציגה בתערוכה מדגם מייצג מתוך עבודותיה בוידאו, סאונד וצילום, העוסקות כולן באופנים בהם מופיע הפה כאיבר המקשר בין מעמקיו הפנימיים של הגוף לבין פני השטח החיצוניים. כאפרטוס אשר לא רק מדבר, אלא גם ממלא את הגוף באוויר ובמזון, קובו מבקשת לפרשו כתעלה בין החוץ לפנים ולהיפך. העבודות המוצגות בתערוכה מפרקות לפיכך פעולות שונות של הפה- צחוק, צעקה, לעיסה ודיבור.

יונתן רון יציג מבחר ציורי שמן על עץ מהשנים האחרונות. ציוריו נולדים מתוך התבוננות במקורות מגוונים כגון צילומים מהטלפון האישי, דימויים מהאינטרנט, רפרודוקציות של מאסטרים הולנדיים מהמאה ה-17, גזירי עיתון,  סרטי מדע בדיוני, אנימציה ומאנגה יפנית.

נוגה דוידסון

 

from the series “Legitimacy of Landscape”, Isawiya, 2013

 

Top

בית האמנים ירושלים

בית האמנים בירושלים שוכן בבניין היסטורי ששימש בתחילת המאה העשרים את "בצלאל – בית-מדרש למלאכות אמנות" מייסודו של בוריס שץ, גלגולה הראשון של האקדמיה לאמנות ועיצוב. לימים הפך המקום לבית-נכות (מוזיאון) לאומי והוא שימש בתפקידו זה עד להקמתו של מוזיאון ישראל, ירושלים, אז עברו אוספי הבית אל המוזיאון החדש והיוו את גרעין האוספים של מוזיאון ישראל. מאז אמצע שנות השישים של המאה העשרים משמש הבית את אגודת הציירים והפסלים של ירושלים. בניהולה של האגודה הפך בית האמנים למרכז תערוכות תוסס המציע תמהיל מגוון וייחודי של אמנות ישראלית ובינלאומית. תכנית התערוכות השנתית כוללת סדרה לאמנים צעירים בולטים המציגים לראשונה את עבודתם, סדרה רטרוספקטיבית לאמנים ותיקים, תערוכות נושא מקיפות, תערוכות משותפות לאמנים ישראליים ובינלאומיים, ומגוון פעילויות נוספות
לאתר הבית
שמואל הנגיד 12
02-6253653
artists@zahav.net.il
ב', ד', ה' 18:00-10:00; ג' 20:00-14:00; ו' 13:00-10:00; שבת 14:00-11:00; א'- סגור
7, 19, 21, 4, 9, 18, 74
הצג מפה גדולה יותר
X