הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

דרך השמא / אנשי חוש האפשרות

פתיחה: 20.2.18 - נעילה: 10.5.18

אמן: תערוכה קבוצתית
אוצרות: אילנית קונופני

 אמנים משתתפים: חן כהן,  נינו ביניאשוילי, שי זילברמן, שרון אתגר, תמר לצמן.

 

בגלריה החדשה אוצרת אילנית קונופני את "דרך-השֶּ‎‏מָּא / אנשי חוש-האפשרות", המתמקדת במושג ״חוש האפשרות״ מתוך ספרו של רוברט מוסיל ״האיש בלא תכונות״.

 

״אם יש חוש-מציאות – מן הדין שיהא גם חוש-אפשרות״ כותב מוסיל ומתאר את האיש בלא תכונות כמי שניתן לכנותו כבעל חוש-האפשרות: ״חוש-האפשרות, ניתן אפוא להגדירו ככושר לחשוב דברים שגם הם יכלו להיות, ולא להחשיב את המצוי יותר ממה שאינו מצוי״. לפי מוסיל בחוויה האפשרית או באמת האפשרית טמון רצון לבנייה, אש או מעוף שאינם חוששים מן המציאותי ומתייחסים אליו כאל אפשרות להמצאה. האפשרי מבחינת מוסיל מקיף את כוונותיו הרדומות עדיין של אלוהים.

 

האמנים המשתתפים בתערוכה הוזמנו ברובם ליצור עבודות חדשות בעלות איכות של חוש-האפשרות. ביצירותיהם ובדרכי העבודה עצמן, קיימת חשיבה שמכילה בתוכה פתח לטרנספורמציה, למחווה ולציטוט של מקור – אם מתוך מאגר עבודותיהם או מתוך יצירות של אחרים. עבודותיהם מגוללות נרטיב שאינו בהכרח לינארי או נאמן לסיפור ההיסטורי כמציאות או אמת – שמדבר את המציאות מתוך מודעות לשבריה, לאי מימושה ולמגוון אפשרויות התהוותה.

 

 

שי זילברמן
Top

הגלריה החדשה בבי"ס מוסררה

בית הספר ממוקם בלב שכונת מוסררה- שכונה ציורית בעלת היסטוריה של מאבק חברתי, שכונת תפר גיאוגרפית ודמוגרפית, המהווה נקודת מפגש תרבותית וחברתית לקהל שוחר אמנות, סטודנטים לאמנות וציבור רחב המבקר בגלריות בית הספר.

לאתר הבית
הע״ח 9, מוסררה, ירושלים
02-6286519
Shilam@musrara.co.il
א'-ה' 10:00-17:00
מהתחנה המרכזית ירושלים: 66 , 66 א׳, מהר הצופים: 17, 19
הצג מפה גדולה יותר
X