הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

עֶצֶב הָרְאִיָּה

פתיחה 2.4.18 - נעילה 21.6.18

אמן: צלם גטאות גרמני-אלמוני, שמחה שירמן
אוצרות: נאוה ט' ברזני

אמנים משתתפים: צלם גטאות גרמני אלמוני, שמחה שירמן.

 

התערוכה "עצב הראייה" מפגישה בין מסעות מסחררים שבוחר אדם לעשות עם מצלמתו. צעידת חיים אינטנסיביות שמאכלסת עקבות של גבולות, של סתירות, של מקריות, של גילוי, של גלות, של אימה, של מוות.

 

זהותו של צלם האלבום הגרמני "אומללות היהודים" שנמסר ליד ושם בשנות השישים, אינה ידועה. התצלומים שהוא צילם בגטאות רדום-שידלובייץ בפולין פורשים עדות כרונולוגית למראות שהתרחשו בהם. תחילה הוא תיעד מראות כלליים ובהם רחובות ואנשים עלומים. אך בחלוף הזמן הוא החל להתמקד בגורם האנושי ותיעד אירועים שאליהם הוסיף, בדיעבד, כיתוב שיש בו מן האמפתיה.

 

מבטו של האמן שמחה שירמן מתעמת עם זיהום תרבותי וקריסה אל-זמניים, בתוך מקום שאינו מעיד על שיוך. בעוד הוא מארגן את הדימויים בסדר ארכיוני מוקפד, מחדד שירמן עבור המבט את הערפול, את האל-מקום שיכול להיות כל מקום. הוא עוסק בנוכחויות נעדרות, כלומר, במה שהעין, שלא מצליחה לראות, בכל זאת תופסת. עבודותיו מציפות את הממשות שנמהלת בדמיון ומאפשרת לעין את חיוניותה הבסיסית לראות יותר מאשר את עצמה.

 

אירועים בתערוכה:

9.4.18 בשעה 17:30 – אירוע פתיחה ושיח גלריה

 

בית הכנסת בשידלובייץ ליד רדום, FA76/43,

The Synagogue in Szydlowiec near Radom

Top

הגלריה לאמנות במכללה לחינוך על שם דוד ילין

ככל שהדינמיקה בחברה הישראלית הופכת ליותר ויותר רב-תרבותית ומסוכסכת, כך הולך ומתחזק מעמדה של האמנות כערוץ משמעותי להבעה עצמית, לפרשנות ולביקורת חברתית. הגלריה לאמנות במכללה ע"ש דוד ילין מציגה אמנות ישראלית-מקומית שבוחנת נושאי ליבה מהותיים בחברה ובתרבות, משקפת אותם ומציבה מראה לעיני המתבונן. כגלריה שמצויה בתחומיה של מכללה לחינוך, היא פועלת מתוך גישה דינמית המשלבת בחינה מתמדת ושיקוף של נושאים חברתיים-תרבותיים המשפיעים על האמנות ולהיפך. חלל הגלריה, שמשמש גם את הסטודנטים שבאים בשעריה של המכללה, מהווה פלטפורמה דינמית למחקר, לחשיבה ולנקודת מפגש בין דעות, תרבויות, מסורות ועוד.
לאתר הבית
‎מעגל בית המדרש 7, ירושלים
02-6587525
navatbarazani@gmail.com
א'-ה' 10:00-18:00
9א', 16, 21, 33, 50 (תחנת החלוץ פינת שדרות הרצל)
X