הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

Born, Never Asked : תערוכה בסדרת נדבך 22

פתיחה: 25.3.21 - נעילה: 22.5.21

אמן: שיר הנדלסמן
אוצרות: נירה פרג

מופעים מוקפדים, מדויקים ואפילו ראוותנים, מוצגים אצל שיר הנדלסמן מתוך עמדה של "אנטי גיבור". הם עוטפים את שאלת הממשות או האנטי-ממשות ומשמרים אותה. ה"אסתטי" של שיר הוא הסביבה הבקטריאלית, שבה יכול ה"אנטי-גיבור" להתקיים במצב אובייקט/סובייקט נצחי. ה"אסתטי" הוא הקביים, בהם נעזר שיר; הוא המנגנון.

 

בעבודותיו בתערוכה מציע שיר מנגנון מקביל. בפסל הממונע שברי מאמץ, אבן גיר במשקל 200 ק"ג מעוטרת בחמישה פטישים, החוצבים בה ללא הרף. כל פטיש הולם בה פעם אחת מדי 10 שניות. החציבה אינה משמעותית, וכמעט אינה פוגמת באובייקט, אך היא בהחלט מנסה את כוחה.

 

ובעבודת הווידיאו למי שייכת השמש?, בה ביתו של הנדלסמן הוא אתר התרחשות לכל עולמו: תופעות טבע פלאיות מוצאות את מקומן בסלון שלו, במיטתו, במחסן ובחדר הרחצה. הוא מגייס את איתני הטבע לצִדו דווקא בצל מגפה, שבה הבדידות היא זו האמורה להבטיח את קיומנו.

 

שיר הנדלסמן, למי שייכת השמש, 2021, וידיאו, 15 דק'

Top

בית האמנים ירושלים

בית האמנים בירושלים שוכן בבניין היסטורי ששימש בתחילת המאה העשרים את "בצלאל – בית-מדרש למלאכות אמנות" מייסודו של בוריס שץ, גלגולה הראשון של האקדמיה לאמנות ועיצוב. לימים הפך המקום לבית-נכות (מוזיאון) לאומי והוא שימש בתפקידו זה עד להקמתו של מוזיאון ישראל, ירושלים, אז עברו אוספי הבית אל המוזיאון החדש והיוו את גרעין האוספים של מוזיאון ישראל. מאז אמצע שנות השישים של המאה העשרים משמש הבית את אגודת הציירים והפסלים של ירושלים. בניהולה של האגודה הפך בית האמנים למרכז תערוכות תוסס המציע תמהיל מגוון וייחודי של אמנות ישראלית ובינלאומית. תכנית התערוכות השנתית כוללת סדרה לאמנים צעירים בולטים המציגים לראשונה את עבודתם, סדרה רטרוספקטיבית לאמנים ותיקים, תערוכות נושא מקיפות, תערוכות משותפות לאמנים ישראליים ובינלאומיים, ומגוון פעילויות נוספות
לאתר הבית
שמואל הנגיד 12
02-6253653
artists@zahav.net.il
ב', ג', ד', ה' – 10:00 – 18:00 שבת – 11:00 – 14:00
7, 18, 74, 75, 77, 34, 22
הצג מפה גדולה יותר
X