הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

My Heart Isn’t Synchronized With Technology

פתיחה 27.3.18 בשעה 20:00 - נעילה 4.5.18 בשעה 14:00

אמן: תמר לוינסון
אוצרות: אברהם קריצמן

גלריה ברבור שמחה להזמין לתערוכת יחיד של תמר לוינסון.

התערוכה My Heart Isn’t Synchronized With Technology של תמר לוינסון מבקשת להיות סדק דק שנפתח אל המרחבים האינטימיים של הצילום. היא כוללת עבודות חדשות בהדפסה דיגיטלית לצד עבודות אנלוגיות ופוטוגרמות, הבוחנות את היחסים בין הדימוי המצולם לבין הנייר שעליו הוא מודפס.

הדימויים של לוינסון לקוחים מרגעי היומיום, מסביבתה הקרובה. לפעמים יהיו אלו חלקי פנים של בית: דלת וקיר, חלקי חלון או עציץ על שולחן. פעמים אחרות יהיו אלו מפגשים עם החוץ, לרוב מתוך הבית: בתי שכונה, צמחייה סבוכה או חלקי גינה. האמנית מפנה את מבטה אל סביבות הפנים או החוץ מתוך הביתי, וכך מייצרת צילום הנושא קרבה ואינטימיות.

דימויים אלו הם המצע בתהליך שחלקו המשמעותי נטוע בהדפסת העבודות. לוינסון עובדת במעבדה דיגיטלית ואנלוגית, שם היא בוחנת את הממד החומרי של המדיום הצילומי: קריעת הניירות וחשיפתם לאור, ספיגת צבע המדפסת בנייר והדפסה על מספר דפים יחדיו. מטרת תהליכים אלו היא לפצוע ולחלק את המרחב הצילומי בכדי ליצור מניפולציות שמעצימות את תחושת הקרבה ומבקשות מהצופה להשהות את המבט, לשוב ולבחון את הספציפיות של הדימוי. כך המאפיינים של הצילום הופכים לחומר בעל מרחב פגיע, רגיש ואישי. הדימויים הופכים לסדוקים ושבורים.

דרך שינויים מינוריים בתכונות הצילומיות ובפעולת הצילום צפה ועולה נוכחות אנושית – של גוף. במעשה הצילום שלה מבקשת לוינסון לבטל את המרחק ומייצרת צילום שמבקש מגע בלתי אמצעי, כזה שכמעט ויוצר זיהום. התרחשות זו פוצעת את פני השטח ובזכותה ממשיכים הדברים להתקיים. אופי העבודה והדימויים מעלים תהיות על קצה או סף של דימוי; סף העבודה, סף החדר או סף החלון. כך, הדימוי בעבודותיה של לוינסון מתפקד כשלוחה של החומר בו ניתן לפעול; הוא טבוע או ספוג בו, ממשיך אותו ומהדהד אותו, ולבסוף מתפתח ממנו והלאה.

את התערוכה ילוו ספרי אמן בעבודת יד שהודפסו על ידי האמנית ויוצגו לצד העבודות.

אירועים בתערוכה:
  • שיח גלריה – 27.4.18 בשעה 12:00
  • נעילת התערוכה – 4.5.18 בשעה 14:00
___

תמר לוינסון

נולדה במדינת וושינגטון (1990), ארה"ב. חיה ויוצרת בירושלים. זוכת פרס האמן הצעיר 2017 מטעם משרד התרבות והספורט. בוגרת התואר הראשון במחלקה לצילום בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים. בסיום לימודיה זכתה בפרס לסטודנט המצטיין ע"ש רמי הלפרין ז"ל. הציגה תערוכת יחיד בגלריית המחלקה לצילום, בצלאל. עבודותיה הוצגו בתערוכות קבוצתיות ביניהן בפסטיבל מוסררה מיקס, פסטיבל מנופים ובביאנלה לרישום בבית האמנים, ירושלים. ב2017 השתתפה בתכנית לשהות אמן במרכז לאמנות KH Messen בנורווגיה.

Top

ברבור

ברבור הוא מקום לאמנות בירושלים ופרויקט מתמשך בהתהוות. נפתח על ידי אמנים צעירים בירושלים ביולי 2005, מתוך מטרה לבנות סטודיו-גלובלי ולאפשר פורום רחב לאמנים ולאחרים המעוניינים בפעילותו. הרעיון המרכזי העומד מאחורי ברבור הוא האמונה שלנו בחשיבותו של דו-שיח ושיתוף פעולה בחברה בכלל ובמיוחד בין אמנים.

לאתר הבית
שיריזלי 6, נחלאות, ירושלים
054-456-7856
barburinfo@gmail.com
א'-ה' 20:00-16:00, ו' 14:00-11:00
78, 75, 74 ,66 , 66א, 32, א19, 19, 17,18 ,13
תחנת הדוידקה
הצג מפה גדולה יותר
X