הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

פרסונה

19.10.13- 28.11.13

אמן: אסתר שניידר, מיכל ברנע שני, ניצן המרמן, אוהד מילשטיין, ענת מיכאליס לוי, שמעון לב.
אוצרות: ניצה פרי

בתחילת דרכו כאדריכל הוזמן ויטו אקונצ'י להגיש הצעה לתכנון סככה בבית ספר יסודי באריזונה; אקונצ'י הציע לפוצץ את בית הספר. קאמי קלודל, המודל של רודן שהפכה לפסלת, היתה אובססיבית באהבתה לרודן עד יומה האחרון וסיימה את חייה במוסד לחולי נפש.

בחיבורו 'פעולות כפייתיות וטקסים דתיים' (1907) מציין פרויד, כי פעולות כפייתיות נועדו כדי לרכך ולהפחית מהחרדה שנגרמת כתוצאה מן האובססיה, והן מבטאות ניסיון נואש להשיג שליטה בעולם בלתי נשלט. פעולות אלו הגיוניות במלואן ובכל פרטיהן: הן עומדות בשירות אינטרסים חשובים של האישיות.

התערוכה "פרסונה" מבקשת להאיר את שני צדיה של האובססיה, ההפרעה הכפייתית: הדחף לעשות משהו, גם אם באופן מוסווה, אשר מחד עשוי להוות מכשול ליצירה ומאידך מזרז ומתעל אותה.  העבודות בתערוכה יציגו את הפוטנציאל של האובססיה לקרוא תגר על ה׳סדר הנכון׳ שהתרבות כופה עלינו תוך הוצאת ׳סטיות תקן׳ אל הפריפריה התרבותית, ותוך עיקורה מהפוטנציאל המשחרר שלה.

 

Top

הקוביה

בית הספר הקובייה הוקם בשנת 1980 בשכונת מורשה בירושלים. לאחרונה עבר המוסד למשכנו החדש בעמק המצלבה, בביתה המיתולוגי של הפרימה בלרינה הראשונה- רינה ניקובה. הקוביה מהווה מודל למוסד אמנות יחיד מסוגו בארץ, הנותן מענה לצורך אמיתי וכנה וקורא לחזרה לעשייה אמנותית, ערכית ואישית. מקום הנותן אפשרות ייחודית להשמיע ולבטא את הקול האישי והייחודי של כל אחת ואחד.

 
לאתר הבית
יהושע ייבין 13, עמק המצלבה
02-5456222, 02-5456223
hacubia@jerusalem.muni.il
ראשון-חמישי: 10.00-18.00
17,19,32


הצג מפה גדולה יותר

X