הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 
13-15.9 | מנופים טורס

כמדי שנה, פסטיבל מנופים מציע לקהל הרחב סיורים מודרכים במיטב תערוכות בגלריות ברחבי העיר.

השנה, לצד הביקור האקסקלוסיבי בתערוכות החדשות כמבקרים הראשונים נשוטט גם בהיסטוריית האמנות המקומית, נכיר גלריות שפעלו בעיר בעבר, עבודות אמנות שהושפעו מהעיר ונפגוש א.נשים שיאירו על ההיסטוריה האמנותית של ירושלים.

 

אורך הסיורים כשעתיים. 

 

שימו לב – קיום הסיורים מותנה במספר משתתפים מינימלי. 

 

הסיורים יועברו על ידי דביר שקד, אוצרת בגלריה כורש 14, חובבת היסטוריה מקומית ומדריכת סיורי אמנות.  

 

 

לפירוט הסיורים יש לגלול מטה ▼

 

גלריה ביתא, מנופים 2021, צילום: איתמר גינזבורג

 

 

מבצלאל לבניין כלל

יום שלישי 13 בספטמבר 2022 , 10:00 בבוקר

בית האמנים * גלריה מרי * גלריה אגריפס 12 * קופסה שחורה

נקודת מפגש: חצר בית האמנים, שמואל הנגיד 12

 

נתחיל את הסיור בבית האמנים השוכן במתחם בצלאל ההיסטורי, בו נכיר מקרוב את ההיסטוריה של בית הספר, שקם בבניין בשנת 1906, נשמע על תחילתו של בית הנכות (שהפך למוזיאון ישראל) שקם ממש כאן, ואת גלגולו הנוכחי של הבניין – בית האמנים. נבקר בתערוכות "חברים חדשים" (אוצרת: רווית הררי), התערוכה של זוכה הפרס לציור לאמן צעיר ע"ש אסנת מוזס, בתערוכת היחידה של האמנית נטשה קוזנצובה (אוצרת: נאוה ט. ברזני), ובתערוכת היחידה של מאי אלימלך, "הנסיכה" (אוצר: ניר עברון). משם נמשיך לגלריות השיתופיות השכנות אגריפס 12 וגלריה מרי, שם נבקר בתערוכה הקבוצתית של חברי הגלריות, "מעשה במרחב" (אוצרת: נאוה ט. ברזני). נסיים את הסיור בגלריית החוצות קופסה שחורה שממוקמת בכיכר הדוידקה, ממש מתחת לבניין כלל האייקוני. 


מהמפעל למכללה

יום רביעי, 14 בספטמבר 2022, 10:00 בבוקר 

המפעל * כורש 14 * גלריה עזריאלי במכללת הדסה

נקודת מפגש: הכניסה הראשית למלון וולדורף אסטוריה, רח' גרשון אגרון 28

 

נפתח את הסיור בביקור במפעל שבסמוך לגן העצמאות, בהיכרות עם הבניין ההיסטורי והפעילות שמתקיימת בו כיום. לאחר מכן נמשיך למיקום ההיסטורי של גלריה רינה של ברטה אורדונג ברחוב ינאי, שם נשמע על הגלריה ומקומה בניסוח האמנות המודרנית הישראלית. נחצה את הכביש אל גלריה כורש 14, שם נזכה להציץ בטרם הפתיחה בתערוכה "אוסף פרטי – עבודות מאוסף ורד חד(א)ד", שתציג את האוסף הפרטי של מקימת ומנהלת הגלריה, ורד חד(א)ד, שגם אצרה את התערוכה. משם נצעד מרחק כמה דקות למכללת הדסה, בה ממוקמת גלריה עזריאלי בה נראה את התערוכה הקבוצתית "שיעורים חיים" (אוצרות: טלי קיים ורוני רביב).

 


מבית המצורעים לבית הצייר

יום חמישי, 15 בספטמבר 2022, 10:00 בבוקר 

בית הנסן * מעמותה * בית התה * סטודיו משלך בבית הצייר ליטבינובסקי

נקודת מפגש: ליד מגדל העץ בחצר בית הנסן, גדליהו אלון 14

 

את הסיור נפתח בבית הנסן, בית המצורעים לשעבר. נכיר את הבניין וההיסטוריה המיוחדת שלו, ונבקר בתערוכה "Resting Bitch" של האמנית שרון בלבן (אוצרים: סלה־מנקה). בחצר בית הנסן נבקר בבית התה שהובא מוילה שרובר הסמוכה ומשמש היום כגלריה לאמנות סאונד. נסיים בסטודיו משלך בבית הצייר פנחס ליטבנובסקי, בו נבקר בתערוכה "בד בבד" (אוצרת מיטל מנור) ונציץ באוסף ההיסטורי של ליטבנובסקי שנמצא במקום.

X