הניוזלטר של מנופים השארו מעודכנים. תמיד

 > 

The family of (wo)man

1.1.16

אמן: אלינור קרוצ'י
אוצרות: אבי סבג

"אלינור קרוצ'י נולדה בשנת 1971 בירושלים ועברה לניו יורק ב-1995. צילומיה מצויים באוספים הקבועים של מוסדות אומנות רבים, בכללם המוזיאון לאומנות מודרנית (MoMa), מוזיאון ברוקלין לאומנות, ו"המוזיאון לפיין ארט", יוסטון. עבודותיה של קרוצ'י הוצגו בתערוכות רבות בעולם, הן בתערוכות קבוצתיות ובתערוכות יחיד. עבודותיה פורסמו ב"ניו יורקר", "ווי אפרטור","ארט ניוז" וה"ניו יורק טיימס מגזין". היא זכתה בפרס ה"אינפיניטי לצלם הצעיר" של המרכז הבין – לאומי לצילום (2001), בגוגנהיים פלושיפ (2002) ובפלושיפ של האקדמיה לקולנוע של ניו יורק (2012). קרוצ'י הוציאה לאור שלוש יצירות מונוגרפיה "קרוב יותר" (2002), "יומנה של רקדנית" (2005) ו"אמא" (2014). אלינור קרוצ'י מלמדת כיום בתוכנית לתואר שני ב"סקול אוף ויזואלארטס" בניו יורק.

תערוכתה פותחת מחזור חדש של התכנית הבינלאומית של בית הספר מוסררה, תכנית שבמסגרתה מוזמנים אמנים מובילים ורבי השפעה מרחבי העולם להתארח בירושלים ולהציג בה.

את צעדיה הראשונים בצילום עשתה אלינור בבית הספר מוסררה לפני כמעט 30 שנה. הייתה לי הזכות להיות המורה הראשון שלה. המבט הצילומי שלה ניכר כבר אז- הבנה ורגישות לנעשה ומתרחש בתוך הפריים הצילומי ובעיקר מה יכולה ההתרחשות הצילומית לגרום למתבונן בה. מוטיבים אלה נוכחים עד היום ביצירתה המקיפה.אלינור מפנה את המבט הצילומי למרחב אישי, משפחתי, אינטימי ונועז. היא נוגעת בבשר, חודרת פנימה אל תודעתנו, טורדת את מנוחתנו דרך בני משפחתה הקרובים ביותר- אבא שלה, אמא שלה, סבא וסבתא שלה, ערן בן זוגה וילדיה.

Cherrie_i_ate_by_myself_2003-min.jpg

הנארטיב הצילומי שלה מתגבש מתוך תהליך הגדילה והצמיחה שלה כילדה, בת זוג ואמא לשני תאומים. המבט שלה חודר לתוככי המעגל המשפחתי, כבר לא חשוב לנו לדעת האם הסצינות הצילומיות מבויימות או מתרחשות באמת, הן נגלות מתוך עולמה הפנימי.המצלמה של אלינור היא כלי לטיפול עצמי, אנחנו נחשפים לטיפול ולדרך שאלינור מתמודדת עם סביבתה הקרובה. אלינור מקרבת אותנו למרחק אפס כמעט מהסביבה שהיא בוראת ובכך מטשטשת את נוכחות המצלמה, שמקומה נתפס על ידנו הצופים.

המציאות החשופה והקרובה טעונה בצבעיות אקספרסיבית, מהודקת בקומפוזיציות סגורות. אנחנו שם לא כמתבוננים אלא כנוכחים. נחשפים לסודות שלה, למקומות ורגעים אינטימיים, טעונים בקונפליקט האימננטי בין המותר לבין האסור.ככול שאלינור נוגעת בפרטי שלה, אנחנו חווים בעוצמה חזקה את עצמנו ואת הסיפור האישי שלנו. בכך טמונה עוצמת העשייה שלה- בטווח התנועה מהאישי לקולקטיבי. העשייה מתלכדת לתחביר של שפה צילומית, מובחנת, אותנטית ועכשווית."
עוזרת לאוצר: אלמוג גז
Top

הגלריה החדשה בבי"ס מוסררה

הגלריה ע"ש מורל דרפלר הוקמה ב- 1993 כגלריה לצילום אשר ממוקמת בתוך בית ספר לאמנות מוסררה ע"ש נגר,  מציגה  מדי שנה, גופי עבודות של צלמים ישראלים ובינלאומיים בעלי שם , נותנת  במה ליוצרים צעירים ( ביניהם בוגרי ביה"ס) ומשמשת  כלי לימודי לסטודנטים דרך שיח בתערוכות וחשיפתם לזאנרים ותהליכי עבודה  רב מדיומאליים.

לאתר הבית
הע"ח 9
02-6286519
shilam@musrara.co.il
א' - ה': 10:00-17:00
19, 6 או כל קו שעוצר במרכז העיר ומשם לרדת במוסררה
תחנת שער שכם
הצג מפה גדולה יותר
X