גיליון #32 | המשפט | פברואר 2021
שער הגיליון מאת מיכל בראור, צילום מקור: לע"מ. לצפיה בשער לחצו כאן

מסוע (שיקולים בהשמת גוף)

Bookmark and Share

מסוע (שיקולים בהשמת גוף), 2019, מראה הצבה, בגלריה מנשר, 230x500x145 ס"מ

המיצב מסוע (שיקולים בהשמת גוף) נכלל בתערוכת היחיד של איילת עמרני נבון "בַּרְבּוּר אִלֵּם", שהוצגה בגלריה מנשר (פתיחה: אפריל 2019, אוצרת: רווית הררי). מתוך הטקסט האוצרתי:

"… מיצב קינטי גדול־ממדים, שמכיל מסוע מתכת תעשייתי מן הסוג הנפוץ במכבסות לניקוי יבש. על המסוע תלויות עשרות רבות של חליפות, הכוללות חולצות לבנות ומכנסיים שחורים. החליפות השחורות־לבנות, החגיגיות למראה, מאזכרות את מדי העבודה המוכרים של עורכי הדין או את התלבושת הגברית המסורתית המזוהה עם הליכה לבית הכנסת בשבתות ובחגים. באופן זה החליפות מייצגות שניים מן העולמות הגבריים שבהם ביקשה עמרני נבון לפלס את דרכה כאישה: עולם הקריירה המערבי ועולם המסורת המזרחי. לקול תקתוקי מתכת קצובים המסוע נע לסירוגין ומוליך את החליפות שעליו בתנועה מדודה, מעגלית, סיזיפית. שורה ארוכה, צייתנית ואינסופית של חליפות נעה יחד כגוש אחד חסר סממנים מזהים – ספק כעורכי דין יעילים במרוץ אינסופי, ספק כקבוצת תלמידי ישיבה ממושמעים – ומייצרת כוריאוגרפיה למחול נטול גוף בחלל".

איילת עמרני נבון היא אמנית בוגרת בית ספר בסיס לאמנות, ובוגרת הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. כיום היא לומדת בתכנית הבין־תחומית של מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת זמננו.

ayeletnavon.com

קטע מתוך יונידרס2019

וידיאו המתעד פעולה פרפורמטיבית מתוך "ברבור אלם" ובו מופיע המיצב מסוע (שיקולים בהשמת גוף), 00:31 דקות