גליון #6, מטרונום / פברואר 2014
שער הגיליון מאת דנה דרויש ורמי מימון . לצפיה בשער לחצו כאן

אתה תובע דימוי / להשתנות להשתנות

 

 

  לצפייה לחץ על הדימוי

Bookmark and Share

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

המחשבה על מטרונום הובילה אותנו כעורכות הגיליון אל תנועת המכשיר עצמו.
Clik – Clock, Clik – Clock
דיאלוג.

את רמי ודנה אנו מכירות בין השאר גם דרך אפליקציית האינסטגרם. זהו מרחב מהיר, מגיב, הניזון לא מעט ממקצב המתבוננים בו. שם, היה נדמה לנו, החיבור ביניהם פועל בתנועת מטרונום מופלאה. על אף שלכל אחד מהם יש עמוד משל עצמו, ניכר היה כי לא פעם הם מקבלים השראה אחד מהשני, או מגיבים האחד לדימויו של האחר.

ביצירתם המשותפת, "אתה תובע דימוי / להשתנות להשתנות" שהוזמנה על ידנו ונעשתה במיוחד לגיליון זה, ניתן לראות את הקשר המיוחד המתקיים בין שני האמנים; ביצירה זו, כל אחד מהם ליקט דימויים מתוך היומנים שלו וביחד הם יצרו עמודים משותפים, המפקיעים את הדימוי הפרטי לטובת תחביר ייחודי שלא יכול היה להיווצר במרחב המקורי שממנו הם באו.

* * *

 

רמי מימון

www.ramimaymon.com

יליד 1976, תל-אביב, חי ועובד בתל-אביב. בוגר לימודי תואר ראשון במחלקה לאמנות, אקדמיה בצלאל לאמנות ועיצוב, ירושלים, תואר שני בתוכנית של בצלאל, תל-אביב והקופר יוניון למדע ואמנות, ניו-יורק. זוכה פרס קרן יהושע רבינוביץ' לאמנות לשנת 2004, מלגת שהות ויצירה בבאזל מטעם Culture-Scapes וIAAB שוויץ, פרס אמן צעיר מטעם משרד החינוך והתרבות לשנת 2009, פרס המבקרים על הפרפורמנס "מיין-ג'רוזלם", מנכן, גרמניה ומלגת מפעל הפייס לאמן לשנת 2013. הציג תערוכות יחיד בגלריה סדנאות האמנים, ת"א, גלריה טל אסתר, ת"א, גלריה נגא, ת"א, הביאנלה ה-12 לאמנות עכשווית בנאפולי, מוזיאון ת"א לאמנות, מוזיאון הרצליה לאמנות, הילטס בונקר-גרמניה, חלל ההינטרהוף בבאזל, פסטיבל הצילום הבינלאומי השני ביפו, פרפורמנס (מיין ג'רוזלם) בשוויץ, מינכן, קפריסין ועוד. כמו כן, השתתף בתערוכות קבוצתיות רבות בארץ ובעולם. עבודותיו של מימון התפרסמו בקטלוגים, כתבי-עת ומגזינים רבים בארץ ובעולם. 2002-2005 צלם במגזין האופנה והתרבות הצרפתי Purple משנת 2002 מלמד במחלקה לצילום של בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים ובמדרשה לאמנות בבית ברל.

 

דנה דרויש

www.danadarvish.com

ילידת 1975, תל אביב. חיה ועובדת ביפו. סיימה את לימודיה במדרשה לאמנות בבית ברל, כפר סבא.
הציגה במבחר תערוכות קבוצותיות ובפסטיבלים בארץ ובעולם. בין השאר במוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית, פסטיבל הצילום הבינלאומי ביפו, הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים ברחובות, הביאנלה הבינלאומית לוידאו ארט, המרכז לאמנות עכשווית, המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון, פסטיבל קולנוע ושירה בברלין, פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בהמבורג ועוד. זוכת פרס ציון לשבח מטעם הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים על שני סרטיה.