גיליון #34 | גודש | נובמבר 2021
שער הגיליון מאת נטע מוזס. לצפיה בשער לחצו כאן

בשינוי אדרת

Bookmark and Share

ליטל בר נוי | בשינוי אדרת – על ״אמנות המציאות הרבודה״ כצוהר למתיחת גבולות רדיקלית

״הפילטר״ הוירטואלי הוא אמנם פרי יצירתו של האמן, אך הוא לא מפסיק להתהוות ונוצר מחדש שוב ושוב על פני מי ש״עוטים״ אותו. בניגוד לציור, פסל, סרט או אפילו מופע פרפורמנס, ״אמנות המציאות הרבודה״ נחווית באופן אקטיבי על ידי המשתמשים. החוויה שנבראת בעת השימוש במסכה הוירטואלית מאפשרת להיטמע אל תוכה, ובכך מתערפלת ומיטשטשת זהות ה״אני״, ואיתה גם המרחק שבין גוף האמן, היצירה והצופה.

ההרצאה עסקה באופנים בהם הגודש הויזואלי ש״פילטרים״ יוצרים מאפשר למחוק לא רק את הגבול הדיכוטומי בין המרחב הפיסי לוירטואלי, אלא להגדיר מחדש את גבולות המגדר, ולהרחיב את גבולותיהם של שדות התרבות והאמנות.

ליטל בר נוי היא מעצבת חווית משתמש ואוצרת, בוגרת תואר ראשון מהמחלקה לתקשורת חזותית בשנקר וסטודנטית לתואר שני במחלקה למדיניות ותיאוריה של האמנויות באקדמיה בצלאל. בר נוי השתתפה בתכנית לחילופי סטודנטים במחלקה ללימודים ביקורתיים באקדמיה לאמנות גבוהה בוינה, אוסטריה. היא זוכת פרס הצטיינות בלימודים בשנה האקדמית תשע״ט, בוגרת תכנית המתמחים של חברת ״Facebook״ העולמית, ובשנה האחרונה עובדת כמעצבת מוצרים דיגיטליים בחברת ״Microsoft״.

כנס ירושלים לאמנות נוסד ביוזמת פסטיבל ״מנופים״ וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״, במטרה לחבר בין מוסדות להשכלה גבוהה לבין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם התרבות.

כנסים קודמים עסקו בנושאים ״חתימה״, ״מה עושים עם אמנות?״, ״בירור יתרה״, ״תכסיס״ ו״רגע האמת״.

אוצרי ומנהלי הכנס: ד״ר רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״), רינת אדלשטיין ("מנופים", ״הרמה״)

הפקה: אלינה אלכסה