גיליון #7 דיסגרפיה/יוני 2014
שער הגיליון מאת ציקי אייזנברג. לצפיה בשער לחצו כאן

נדושים: מבט תערוכה 1# הדפסת דיו ארכיוני, 102X70ס"מ, 2013

נדושים: מבט תערוכה

Bookmark and Share

סדרת תמונות שנוצרה על ידי תוכנה שנבנתה במיוחד, שלוקחת פיקסלים מתמונות שנאספו מחיפושי גוגל, ומרכיבה אותם מחדש, אחד אחד, עפ"י המקורי שלהם.

 *

ליליאנה פרבר היא אמנית ילידת 1983 ממונטיוידאו שבאורוגוואי. בעלת תואר ראשון בעיצוב גרפי מהO.R.T. באונ׳ אורוגוואי, ובוגרת התוכנית ללימודי המשך במדרשה לאמנות, מכללת בית ברל2013. כיום חיה ועובדת בתל אביב.
עבודותיה עוסקות באופן שבו מידע מיוצר, נבנה ונצבר מתוך ובתוך התרבות, והמתח שבין נתונים אובייקטיביים לנארטיב שמעניק להם משמעות.
www.lilianafarber.com

העבודה נדושים שואלת שאלות על בנייתן של נקודות מבט. העבודות מציגות דימויים של תערוכות אמנות בגלריות מרכזיות, שנאספו מהרשת והורכבו יחד בתוכנה שפותחה במיוחד.התמונות מפורקות ליחידות הדיגיטליות הקטנות ביותר שלהן -פיקסלים בודדים, ומורכבות מחדש יחדיו כתמונה אחת, כשכל פיקסל ממוקם יחסית לכל השאר במיקומו המקורי. התוצאה היא דימוי שאינו מראה תצוגה מסויימת של תערוכה בגלריה, אך חושף את השלד והתבנית שעל פיה מוצגות תערוכות בכלל.

שם העבודה הוא גם שם הפעולה. מבט תערוכה היא הדרך להציג את המבנה של התערוכה, ואת הדרך שבה נוצרים מבנים של תצוגה. מעבר לעיסוק הממוקד של העבודה באופני תצוגה,היא שואלת גם שאלות עקרוניות יותר על דרכי הווצרותן של תבניות כאלו, מהן התנאים התרבותיים ליצירתן והכוחות שדואגים לקיבוען של אלו על פני אחרות.