גיליון #27 תכסיס | דצמבר 2019
שער הגיליון מאת דיוי בראל. לצפיה בשער לחצו כאן

שטיח בנק הפועלים

Bookmark and Share

11.jpg

פרט מתוך The Making of Bank Hapoalim Carpet, וידאו, 6:50 דקות, ישראל ואפגניסטן, 2014

 

שטיח בנק הפועלים נשזר בעבודת יד באפגניסטן לאורך שנה ואז הוברח לישראל, בגלל היעדר היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. השטיח בקנה מידה גדול, הותקן על קיר, לווה באפליקציה אינטראקטיבית וסרטון תיעודי

בנק הפועלים, שמשמעותו המילולית בעברית היא "בנק העובדים", הוא אחד הבנקים הגדולים בישראל. הוא הוקם על ידי התנועה הסוציאליסטית והיה מזוהה עם מעמד הפועלים בישראל עד שהופרט בסוף שנות ה -90. אף כי ימיו כסמל סוציאליסטי חלפו מזמן, הבנק עדיין שומר על שמו כ"בנק העובדים".

עידו מיכאלי נולד ב-1980, פתח תקווה
גר ועובד בברוקלין, ניו יורק

עידו מיכאלי הוא אמן רב תחומי, הפועל בצומת שבין האמנות והעיצוב. הפרויקטים שלו מבוססים בדרך כלל על שיתופי פעולה עם בעלי מלאכה מסורתיים כמו יצרני שטיחים אפגניים, עובדי רקמה סיניים, חייטים פלסטינים ורוקמים אתיופים. הוא יוצר תמונות מהפנטות, עשירות בפרטים ואז שולח אותן מעבר לים כדי שיארגו ביד על בדים מפוארים. היצירה הסופית המתקבלת מתהליך זה היא תוצאה של חילופי תרבות ייחודיים. על ידי אריגת מורשות שונות יחד, מגשר מיכאלי על הפער שבין מלאכה מסורתית לאמנות עכשווית ומעלה שאלות לגבי הצומת שבין אוריינטליזם, פוליטיקה של זהות וכלכלה עולמית.

מיכאלי הציג תערוכות בינלאומיות, ביניהן תערוכות יחיד בCenter for Jewish History, NY; Meislin Projects, NY; מוזיאון ישראל, ירושלים; מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית; גלריה רוזנפלד, תל אביב; וגלריית הקיבוץ, תל אביב.

הוא גם השתתף בתערוכות קבוצתיות רבות בגלריות ובמוזיאונים, ביניהם: Andrea Meislin Gallery, NY; NURTUREart, Brooklyn, NY; Shulamit Nazarian Gallery, Los Angeles, CA; Russian Museum of Ethnography, Saint Petersburg; Lorimoto Gallery, Queens, NY; מוזיאון אשדוד; מוזיאון Neues, Weimar, גרמניה; מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב; והמרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, חולון.

מיכאלי זכה בכמה פרסים ומענקים, כמו פרס ביאטריס ס. קולינר לאמנים צעירים (2017), מענק אמנות מטעם משרד האוצר (2017), (2015), פרס האמן הצעיר מטעם משרד התרבות והספורט (2015), New York Foundation for the Arts (NYFA), IAP (2014), מענק מטעם ארטפורט (2013) 

עבודותיו נמצאות בכמה אוספים פרטיים וציבוריים, כולל מוזיאון ישראל, מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, אוסף "הארץ", אוסף יגאל אהובי ואוסף START.

מיכאלי הוא בעל תואר שני (2010) וראשון (2005) מהאקדמיה לאמנות בצלאל בירושלים.

https://www.idomichaeli.com/

The Making of Bank Hapoalim Carpet, 2014
וידאו, 6:50 דקות, ישראל ואפגניסטן