גיליון #30 | המצאת הטבע | אוקטובר 2020
שער הגיליון מאת עירית תמרי. לצפיה בשער לחצו כאן

הליכות ירח 1: צעד קטן לאדם

Bookmark and Share

הליכות ירח 1: צעד קטן לאדם, 2018, פרט מתוך וידיאו

שתי עבודות הווידאו של יהודית שלוסברג יוגב המוצגות בגיליון זה, לקוחות מתוך הסדרה "הליכות ירח" – מקבץ של פעולות חיות עם ירח ענק המתועדות ומצטברות לסדרה של עבודות וידיאו. ה־"Moon Balloon" המופיע בעבודות מגיע מסין כיריעת בד מקופלת בארגז, יש לו מפוחי אוויר מובנים, תאורת לד פנימית והוא מתנפח לקוטר של 5 מטרים.

בהליכות ירח 1: צעד קטן לאדם (2018) הבלון הענק נוחת באתר נבי מוסא במדבר יהודה. איש הולך בתוכו ומגלגל אותו לראש ההר, יוצר תמונת נוף סוריאליסטית, מעשה ידי אדם. הרוח העזה שנשבה בעת הצילומים הפכה את הפעולה להתמודדות סזיפית עם כוח טבע שקם על יוצרו.

יהודית שלוסברג יוגב היא אמנית, אוצרת עצמאית וכותבת. בוגרת לימודי אמנות במכללת תל־חי, לימודי אוצרות במרכז לאמנות עכשווית, CCA, תל־אביב, ושהות ממושכת ב"אקדמיה של העכשווי" – תכנית הרזידנסי של מרכז מעמותה בירושלים. כאמנית הציגה במגוון תערוכות קבוצתיות ובמרץ 2018 תערוכת יחיד במרכז מעמותה, בתמיכת מפעל הפיס. במקביל ניהלה אמנותית את הפרויקטים "בקצה השביל" ו"מעל ומעבר" עבור פסטיבל "מקודשת", יזמה וערכה את "פנינה" מגזין דפוס עצמאי לאמנות (3 גליונות). אצרה פרפורמנס רב משתתפים של מקהלות בבניין כלל במסגרת פסטיבל "מנופים" לאמנות ועוד.

www.yehuditshlosberg.com

הליכות ירח 1: צעד קטן לאדם, 2018

וידאו, 07:20 דקות

צילום: איתמר מנדס פלור

עריכת וידיאו ופוסט: אופק שמר ועדה רימון

האיש בתוך הירח: אייל פלומנדורף

לעבודות נוספות בסדרה :

 https://vimeo.com/251717018

https://vimeo.com/251694047