גיליון #34 | גודש | נובמבר 2021
שער הגיליון מאת נטע מוזס. לצפיה בשער לחצו כאן

פיגורטיביות ודפורמציה

Bookmark and Share

ענת מנדיל, רקפת וינר-עומר | פיגורטיביות ודפורמציה ביצירתה של רקפת וינר עומר

דיאלוג בין האוצרת ענת מנדיל לאמנית רקפת וינר עומר, המתבסס על קריאה דלזיאנית ובפרט על ספרו של ז׳יל דלז (Francis Bacon: Logic of Sensation (Gilles Deleuze.

ענת מנדיל היא חוקרת אמנות ואוצרת המתמקדת באוצרות פמיניסטית. בוגרת תואר ראשון במסלול הדו-חוגי בתולדות האמנות ומגדר, ומסיימת בימים אלה את עבודת התזה ״המעמד האפיסטמולוגי של דימויי מחשבה״ בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטת ת״א.

רקפת וינר-עומר נולדה בשנת 1965 בראשון-לציון. היא למדה במדרשה לאמנות ובתואר השני של בצלאל, ובנוסף למדה תואר ראשון בפסיכולוגיה וקולנוע באוניברסיטת ת״א. עבודותיה האקספרסיביות עוסקות בנושאים של זהות ופמיניזם, תוך ערעור על הסדר החברתי והאמנותי גם יחד. חיה ופועלת בתל אביב-יפו. עבודותיה נמצאות באוסף מוזיאון עין חרוד, מוזיאון בת ים, בנק לאומי, אוסף סרג׳ תירוש, מיטשל פרסטר (ניו יורק) ואוספים פרטים רבים בארץ, בניו יורק ובלוס אנג׳לס. זוכת פרס עדוד היצירה 2008 ופרס לציור עש מירון סימה 2010.

כנס ירושלים לאמנות נוסד ביוזמת פסטיבל ״מנופים״ וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״, במטרה לחבר בין מוסדות להשכלה גבוהה לבין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם התרבות.

כנסים קודמים עסקו בנושאים ״חתימה״, ״מה עושים עם אמנות?״, ״בירור יתרה״, ״תכסיס״ ו״רגע האמת״.

אוצרי ומנהלי הכנס: ד״ר רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״), רינת אדלשטיין ("מנופים", ״הרמה״)

הפקה: אלינה אלכסה